שני הנרצחים הי"ד
שני הנרצחים הי"דCourtesy of Israel Police, Malichi family

ההרוגה בפיגוע בירושלים היום היא לבנה מליחי, גמלאית הכנסת. מליחי הותירה אחריה בעל, שלוש בנות וששה נכדים.

לבנה מליחי עבדה בכנסת יותר מ 30 שנה, תחילה במזנון הכנסת ואחר כך התקבלה כעובדת כנסת מן המניין ועבדה שנים רבות במחלקת המשק.

עובדי הכנסת הוותיקים זוכרים אישה חמה מאד, אהובה על הכול, מסורה, אכפתית וצנועה. גם לאחר צאתה לגמלאות בשנת 2010, המשיכה לבנה מליחי להיות בקשר עם הכנסת והמשיכה להשתתף באירועי הכנסת השונים ממש עד לימים אלה.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ שלח תנחומים למשפחתה: "עובדי הכנסת המומים מהרצח הנורא וכואבים יחד עם משפחתה של לבנה מליחי שרבים בכנסת הכירו היטב. תנחומיי בשם כול משפחת הכנסת. יהי זכרה ברוך".

נחישות השוטרים מנעה פיגוע קשה יותר

הנרצח השני בפיגוע הירי הוא יוסי קירמה, שוטר יס"מ בן 29 שהתחתן רק לפני ארבעה חודשים.

הוא התגייס למשטרה לפני כארבע שנים והותיר אחריו אישה, הורים ושני אחים.

קירמה קיבל ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים לפני כשנה כשעצר אדם שתכנן לבצעפיגוע דקירה. המקרה אירע בדצמבר, אז הבחין קירמה במהלך סיור בגזרת ירושלים באדם שהסתובב בצורה חשודה ליד גן ילדים בעיר.

קירמה ושותפו לסיור החליטו לבדוק את החשוד ובחיפוש על גופו איתרו סכין. בחקירתו הודה החשוד שתכנן לבצע בפיגוע דקירה.

הלווייתו נערכת הערב בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

בפיגוע נפצעו שבעה בני אדם פצעים בינוניים וקלים. שתיים מהם נפגעו בהתנגשות מכוניתו של המחבל במכוניתן. עוד שלושה בני-אדם לקו בחרדה.

המחבל, איש חמאס, היה כלוא בעבר בישראל והורחק מירושלים בשל חברותו בארגון הלא חוקי "אל מוראביטון" הפעיל בהר הבית. הוא היה אמור להתייצב היום בבית הכלא ולהיאסר לארבעה חודשים בשל חברותו בארגון הזה. ארגון חמאס אמר כי הפיגוע היום בירושלים הוא הוכחה נוספת לנחישות ההתנגדות בגדה. ארגון פתח בחוץ לארץ הכריז על שביתה כללית במזרח ירושלים לאות אבל על מותו של המחבל.