שהע נרצחי הפיגוע
שהע נרצחי הפיגועצילום: באדיבות המשפחה, דוברות המשטרה

לבנה מליחי הי"ד בת ה-60 שנרצחה הבוקר בפיגוע הירי באזור גבעת התחמושת, הובאה הערב (ראשון) למנוחות בבית העלמין גבעת שאול.

היא הותירה אחריה בעל, שלוש בנות ושישה נכדים. מוקדם יותר נטמן בהר הרצל הנרצח השני בפיגוע, השוטר יוסי קירמה הי"ד.

במשך כ-30 שנים עבדה מליחי במשכן הכנסת. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין השתתף בהלוויה וספד לה. "אין מילים שנוכל לומר כאן, כדי לבטא את ההלם הכבד שמלווה אותנו עם הילקחך מאיתנו כך, בחטף. במקום להתכונן ליום הכיפורים ולחג הסוכות, אנחנו מלווים אותך בטרם עת בדרכך האחרונה. הזעזוע גדול, וכמוהו גם הכעס.

אדלשטיין אמר כי "בעיצומם של ימי הדין והרחמים, בתוככי בירת ישראל, מצאו אותך כדורי מרצח, בן העוולה הזה, שהשנאה היוקדת וההסתה הבלתי פוסקת עיוורו את עיניו. את נעקדת ונרצחת היום בגלל היותך יהודייה, בגלל היותך ישראלית. רק בגלל מי שאת. כי הרצח הנפשע הזה הוא חלק כואב, איום ונורא, מאותו מאבק ממושך שלנו על הזכות הבסיסית להתקיים כאן".

הלווית יוסי קירמה הי"ד
הלווית השוטר יוסי קירמה הי"ד

אדלשטיין תיאר כי הכנסת הפכה לביתה השני של מליחי. ''אבל נפל על הבית עם הישמע הדבר. עובדי הכנסת הוותיקים זוכרים אותה היטב כאישה חמה מאד, אהובה על כולם, מסורה לעמיתיה ומסורה לנבחרי הציבור, המצליחים לעשות את עבודתם, אך ורק הודות לאנשים מיוחדים כמוה''.

הוא סיפר כי גם לאחר צאתה לגמלאות המשיכה מליחי להיות בקשר עם הכנסת והשתתפה באירועי הכנסת השונים, עד ימים אלה.

"הטרור רבותיי, לא יכול לנצח אותנו. הוא מבקש לשבש את דופק החיים - אבל הדופק היהודי, הישראלי והירושלמי הזה, ימשיך לפעום כאן, ובכל מקום בארץ! כי הרעיון הציוני גדול מכל מחבל נאלח, והתפקיד ההיסטורי של מדינת ישראל, ארוך טווח יותר, מכל משבר. והשבר הזה גדול''.

אדלשטיין הוסיף כי "בני העוולה הללו לא יוכלו לנו. מבקשי נפשנו חייבים להכיר בסופו של יום, גם אם זה ייארך זמן, שהם לא יכולים לחסל עוד את הדמוקרטיה ואת השלטון הישראלי בארץ הזו. זוהי עובדה מוגמרת. לצערנו, מחירה כבד מנשוא והמערכה הזו עודנה ממושכת ומחייבת אורך רוח".

נחישות השוטרים מנעה פיגוע קשה יותר

בבתי החולים בירושלים עדיין מאושפזים שניים מפצועי הפיגוע. בהדסה הר הצופים מאושפזת אישה כבת 50 במצב קל ובהדסה עין כרם מאושפז שוטר בן 28 במצב קל עד בינוני. שניהם בהכרה מלאה.