המשטרה במקום הדוכנים
המשטרה במקום הדוכניםצילום: יד לאחים

בשבועות האחרונים הקימו פעילים מיסיונרים דוכן ברחוב רוטשילד בתל אביב בו הם מחלקים חומרים הקוראים להמרת דת לעוברים ולשבים.

הפעילים בדוכן אף מבקשים מהעוברים והשבים למסור להם את פרטיהם האישיים בכדי להמשיך לעמוד עמם בקשר, מתוך כוונה להביאם בסופו של דבר להמרת דתם. תושבי הסביבה שהעירו לפעילים המיסיונרים כי הדבר פוגע ברגשותיהם קיבלו סירוב מצידם להתפנות.

המידע על הדוכן בתל אביב הגיע למחלקת המיסיון בעמותת יד לאחים - ובעקבות כך פנתה המחלקה המשפטית של יד לאחים לעיריית תל אביב וביקשה לסגור את הדוכן המיסיונרי המוצב מידי סוף שבוע ברחוב רוטשילד בעיר, בשל הפגיעה ברגשות התושבים.

במקביל, לאחר התייעצות עם יד לאחים, פנו גם התושבים המתגוררים בסמיכות מקום ליד הדוכן המסיונרי לעיריית תל אביב, "כיצד בא לידי ביטוי הפלורליזם של עיריית תל אביב, כשבאותה נשימה מוענק אישור לכת מיסיונרית פנאטית להתמקם מתחת לבתינו ולהטריד את מנוחת התושבים", נכתב. למכתב זה צורפו שמותיהם, כתובתם וחתימותיהם של עשרות התושבים המתלוננים.

חתימות השכנים
חתימות השכניםצילום:יד לאחים

במענה על המכתב הודיעה העירייה שהיא מסרבת לסגור את הדוכן המיסיונרי, בנימוק של "פגיעה בחופש הדת". בתגובה החליטו בארגון להציב דוכן הסברה ברחוב רוטשילד בסמוך לדוכן המיסיונרי.

לפני מספר ימים, הפעילים המיסיונרים הזעיקו את המשטרה בתואנת שווא - וביקשו מהשוטרים לסלק את הדוכן בשל חוסר אישור מהעיירה לנוכחותם במקום. השוטרים שניגשו לדוכן ההסברה של יד לאחים הופתעו לראות את האישור מוצג בפניהם. הם גערו במיסיונרים וביקשו מהם שלא להטריד שוב את משטרת ישראל.

גורמים בארגון מסבירים כי הם פועלים בכל הארץ נגד פעילים מיסיונרים וכי הם "מכירים היטב את מפת הפריסה המיסיונרית ומציבים מראש דוכני הסברה בסמיכות ובהם חומרי הסברה אנטי מיסיונריים וחומרים יהודיים למכביר", אומרים בארגון ומדגישים כי "במקביל, הצוות המשפטי שוקד כל העת בניסיון למצוא עילות חוקיות כדי למנוע העמדת הדוכנים המיסיונרים, מול הרשויות המקומיות".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, "עיריית תל אביב-יפו מאפשרת חופש ביטוי בעיר, בין היתר באמצעות הקמת דוכני הסברה מכוח סמכותה בחוק העזר העירוני. כל עוד לא מדובר בגוף שהוצא מחוץ לחוק, אין אנו יכולים להתערב בתכנים. בהעדר נסיבות חריגות או קיצוניות, מחובת העירייה לפעול תוך כיבוד הזכות החוקתית לחירות ושוויון, כמו גם חופש הדת".