ריבלין עם אביו של יוסף קירמה הי"ד, בניחום האבלים
ריבלין עם אביו של יוסף קירמה הי"ד, בניחום האבליםצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ערך היום (שני) ביקורי תנחומים בבית משפחתו של רס"מ יוסף קירמה הי"ד ובביתה של לבנה מליחי הי"ד, שנרצחו בפיגוע הירי שאירע אתמול בירושלים.

עוזי קירמה, אביו של יוסף הי"ד, סיפר לנשיא על השירות הצבאי של בנו ועל החלטתו להתגייס למשטרה ליחידת הסיור (היס"מ). "הוא לא חשש, היו לו ביס"מ המון חברים הוא שירת בגאווה, ואפילו אמר לאחיו הצעיר שמשרת עכשיו בצבא, שברגע שהוא משתחרר הוא מתגייס למשטרה וליס"מ."

"אתם יכולים להיות מאוד גאים שגידלתם ילד כזה לתפארת, ילד שהציל, בגופו ממש, אנשים רבים", אמר ריבלין להוריו של יוסף והמשיך: "העצב הוא גדול והשעות האלו קשות מאוד, מילים לא ינחמו אתכם. כולנו בוכים כאן איתכם".

"אתמול היה קשה מאוד, והיום קשה עוד יותר", אמר עוזי, אביו של יוסף ז"ל. "היום נראה כאילו לעצב אין סוף או תחתית. לא חשבתי אף פעם שאצטרך ללוות את הילד שלי לקבר, לשים ילד כזה באדמה. אני מרגיש שהשארתי חצי מהגוף שלי בבית הקברות".

הנשיא חיבק את האב ארוכות, ואמר לאימו ואחיו של יוסף הי"ד, "באנו לבכות אתכם ולחזק אתכם. אתה, עוזי, הצמרת של המשפחה, תהיה חזק, תהיה חזק עבור המשפחה כולה שזקוקה לך כעת".

הנשיא פנה לאלמנתו של יוסף, נוי, לחץ את ידה בחום, חיבק את הוריה ואמר, "אישך, חתנכם הציל אותנו בגופו. כולנו מצדיעים לו, כולנו כואבים אתכם".

מאוחר יותר ביקר הנשיא בבית משפחתה של לבנה מליחי הי"ד, שעבדה במשך שנים ארוכות במשכן הכנסת - והנשיא שתף את המשפחה בזכרונותיו ממנה מהתקופה בה שימש כיו"ר הכנסת.

הוא ציין עד כמה העריך אותה ואת עבודתה המסורה ואמר, "לבנה הי"ד דאגה לכל אדם בכנסת, בין אם היה ח"כ ובין אם היה אורח. דבר לא נסתר מעיניה והיא עשתה את עבודתה בחיוך ובמסירות גדולה. היא הייתה אישה מיוחדת במינה".

גם רבני העיר ירושלים, הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר הגיעו לנחם את משפחתו של יוסף קירמה הי"ד.