הרב רמי ברכיהו
הרב רמי ברכיהוצילום: הלל מאיר

הרב רמי ברכיהו מגיב הערב (שני) לראשונה למינויו לתפקיד רבה הראשי של משטרת ישראל.

"אני מבקש להודות לשר, למפכ״ל ולכל צוות המשטרה על הבחירה. ערב יום הכיפורים אני מקבל עלי את התפקיד בחיל וברעדה תוך הבנת כובד האחריות המוטלת עלי לשרת במשטרת ישראל ולסייע לגיבוש משנה הלכתית סדורה - שתאפשר לכל שוטר שומר מצוות לשרת במשטרה תוך הקפדה על אורח חיים דתי".

"כולי תפילה שאדע לעשות עבודתי בתבונה וברגישות תוך חיבור וגישור כלל חלקי החברה הישראלית יחדיו", דברי הרב ברכיהו.

מוקדם יותר דווח כי השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך ואישר למנות את הרב רחמים ברכיהו, לתפקיד רב משטרת ישראל. עם מינויו תוענק לו דרגת ניצב משנה.

סגנו של המפכ"ל, ניצב זוהר דביר, עמד בראש ועדת איתור שהוקמה במאי 2016 ובמהלכה אותרו מועמדים מתאימים על פי קריטריונים שכללו בין היתר את היות המועמד אישיות חינוכית, בעל יכולת פסיקה הלכתית מוכחת, היכרות המועמד עם עולם המשטרה ויכולת אישית להתחבר למגוון השוטרים המשרתים במשטרת ישראל.

"הרב ברכיהו נבחר מבין המועמדים, כנהוג בבכירים בדרגתו, על ידי סגל הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל ועבר מבדק תעסוקתי ומבדקים ביטחוניים כנדרש", נמסר מהמשטרה.

הרב ברכיהו משמש כיום כרב היישוב טלמון וכראש בית המדרש "מאמינים במשטרה" - הפועל מזה מספר שנים פועל לליבון וגיבוש משנה סדורה, שתאפשר הלכתית לשומרי מצוות לשרת במשטרת ישראל.

ארגון רבני צהר בירך את הרב ברכיהו על מינויו. "הרב ברכיהו תלמיד חכם גדול בתורה, פוסק חשוב, הקים את התוכנית 'מאמינים במשטרה' ועוסק שנים בענייני הכלל והפרט ברגישות ובתבונה רבה. מתוך היכרות של שנים רבות בצעידה בדרך משותפת, אנו בטוחים כי למשטרת ישראל מונה היום רב שדלתו תהיה פתוחה לכל, ויכולותיו התורניות והאנושיות יעניקו למשטרת ישראל מענה רוחני לכל צרכיה", לשון הודעת הארגון.

איגוד ישיבות ההסדר בירך גם הוא על המינוי. "הרב ברכיהו בפעילותו הציבורית והתורנית הוא דוגמא לחיבור של תורה ומדינה תוך לקיחת אחריות על הציבוריות הישראלית ועל היותה של ישראל מדינה יהודית", אמרו באיגוד.

הרב חיים דרוקמן, יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר הוסיף כי "הרב ברכיהו הוא תלמיד חכם שיידע להביא את רוח בית המדרש לעשיה המשטרתית ולזירה הלאומית מתוך נעם הליכות, תורה ואמונה".

יוזם פרוייקט 'מאמינים במשטרה', נחי אייל אמר, "אני יותר ממתרגש על מינויו של הרב רמי ברכיהו לרבה של משטרת ישראל. הרב רמי שכיהן בשנים האחרונות כרב 'מאמינים במשטרה' הוא אישיות תורנית פורצת דרך אשר הצליח במסירות מדהימה, באומץ וברגישות לסלול את שילובם של בני הציונות הדתית במשטרת ישראל ולהובילם תוך תחושת שליחות למען עם ישראל ללא פגיעה באמונתם בתורת ישראל".

"אני מצדיע למפכ"ל וצוות המשטרה על הבחירה הראויה, המינוי שזוכה לתמיכה ציבורית רחבה מלמד על אישיותו של הרב שפועל לחיבורים בין כל חלקי האוכלוסיה. לרב רמי נכונו אתגרים רבים בתפקידו החדש. אני משוכנע כי משטרת ישראל ועם ישראל יתברכו במינוי הזה, שאין ראוי ממנו", דברי אייל.