אולם מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיון
אולם מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיוןצילום: Mike Segar, רויטרס

מסתבר שאפילו לתנועת 'שלום עכשיו' יש גבול. ארגון השמאל הודיע הבוקר (חמישי) כי לא יטול חלק בדיון בלתי רשמי שיתקיים מחר במועצת הביטחון בנושא הבנייה הישראלית ביהודה ושומרון.

מדובר בדיון שיזמו מצרים, מלזיה, סנגל, ונצאולה ואנגולה על פי בקשת המשלחת הפלסטינית - וכדי "לאזן" את השיח - הוזמנו מצד ישראל הארגונים 'בצלם' ו'שלום עכשיו'. אגב, כותרתו של הדיון היא, "ההתנחלויות כמכשול לשלום ולפתרון שתי המדינות".

אלא שבעוד 'בצלם' מתעקשים להגיע ולהשמיע עמדה נחרצת בנוגע למה שהם מגדירים "הכיבוש הישראלי בשטחים" - בתנועת 'שלום עכשיו' הודיעו בתחילה שיטלו חלק בדיון אך ביטלו הבוקר את השתתפותם.

זאת, על פי דברי גורמים בתנועה, מכיוון שלחלק ניכר מהמדינות שיזמו את הדיון אין כלל יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

בירושלים מעריכים כי הדיון יהיה עוין במיוחד כלפי ישראל - ומטרתו להוות תשתית לקידום החלטה אנטי ישראלית במועצת הביטחון בתקופה הקרובה. הפלסטינים כבר ביקשו מהמדינות היוזמות, חרף העובדה שמדובר בדיון לא רשמי, להציג דרישה בפני המועצה שתתכנס לדיון מן המניין ותקדם החלטה אנטי ישראלית בנוגע לצורך בהפסקת ההתנחלויות.

"הפלסטינים ממשיכים לחפש כל דרך לעקוף משא ומתן ישיר, ומחוללים טרור דיפלומטי נגד ישראל", אמר הבוקר שגריר ישראל באו"ם דני דנון.

הוא הוסיף כי "דווקא בימים של חשבון נפש ותפילות לאחדות העם ישראל, זה עצוב ומאכזב שארגונים ישראלים נותנים כיסוי מוסרי לרדיפה נגד ישראל באו"ם".