הבמאית הישראלית-קנדית יולנדה פאפיני-פולק מציגה סרט דוקומנטרי הבוחן את טבח היזידים, לצד השואה, הטבח ברואנדה ורצח ילידים בקנדה.

"לעולם לא עוד: ההבטחה שהופרה" נשען על עדויותיהם של ארבעה שורדים, לצד דבריהם של מומחים מקומיים. פאפיני-פולק כתבה את התסריט, ורוג'ר אופים ביים.

הסרט מתמקד בעיקר בטבח היזידים בידי דאע"ש, והוא דורש מהצופים לנקוט עמדה כאשר הם רואים שנעשה עוול לחפים מפשע. "אני מעורבת בענייני הקהילה היזידית לאורך תקופה", פאפיני-פולק סיפרה לערוץ 7. "אני נמנית עם מייסדי 'ידידי ישראל בוויניפג', אשר יזם את 'מבצע עזרא', להבאת פליטים יזידים לוויניפג".

הארגון גייס את הכספים הדרושים להבאת ארבע או חמש משפחות – כ-$120,000 – לפני שארגונים יהודיים גדולים יותר התערבו והרחיבו את התוכנית. "כמה מצילומי היזידים שראיתי היו כל כך דומים לצילומי השואה", נזכרה. "הדמיון בין היזידים לבין היהודים לפני הקמת מדינת ישראל גרם לי לחפש עוד נקודות דמיון למעשי טבח אחרים".

"כישראלית וכבת לניצול שואה, ירשתי חלק מהטראומה שכל כך הרבה ישראלים ויהודים ברחבי העולם חולקים. החשש שיקרה לנו אסון אם לא נעמוד על המשמר הוטמע בי מגיל צעיר. הייתי רק בת שמונה כשפרצה מלחמת יום כיפור, והפחד מפני שואה חדשה היה משהו שדיברו עליו ושהורגש בכל רחבי המדינה".

"הפחד שהאמירה 'לעולם לא עוד' היא רק בגדר מילים, שדברים רעים עלולים לקרות ושרוב המדינות והעמים יהיו אדישים, השפיעו מאוד על ראיית העולם שלי", הוסיפה. "אני רוצה שלביטוי ת היה משמעות, לא רק עבור יהודים אלא גם עבור עמים נרדפים אחרים, ואעשה ככל יכולתי למנוע, לסייע או להקל על חוויותיהם של אותם אנשים".

הצגת הבכורה של "לעולם לא עוד: ההבטחה שהופרה" נערכה בוויניפג ב-26 בספטמבר.