זירת הפיגוע בי-ם
זירת הפיגוע בי-םצילום: שלומי כהן, פלאש 90

גורמים במשטרה מותחים ביקורת על החלטת בית המשפט שהתקבלה בתמיכת הפרקליטות לשחרר ממעצר את בתו של מסבאח אבו סביח, המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים בשבוע שעבר.

נזכיר כי הבת פרסמה ברשתות החברתיות קריאות תמיכה ואהדה למעשה הרצח שעשה אביה וקראה לאחרים לפעול כמותו.

הצעירה, כבת 17, נעצרה לאחר הפיגוע בחשד להסתה ונחקרה בימים האחרונים. במשטרת ירושלים ביקשו להגיש נגדה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום תוך חמישה ימים אך בית המשפט החליט לשחררה.

גורמים במשטרה מדגישים כי ההחלטה לשחררה ממעצר, גם בתנאים מגבילים, היתה בניגוד גמור לעמדתם. הגורמים הסבירו כי עדיין נשקפת מסוכנות ממנה ולדבריהם להסתה של הבת יש חלק בהתפרעויות הערבים שאירעו במזרח ירושלים במהלך יום הכיפורים.

בפרקליטות טענו כי בשלב זה כבר לא נשקפת סכנה מצד הבת ובמשטרה נאלצו לשחררה ולא להגיש הצהרת תובע.

בית המשפט שחרר את הצעירה בתנאים מגבילים: נאסר עליה להתקרב למזרח ירושלים בשישים הימים הקרובים, והיא לא תוכל להתראיין לכלי התקשורת ולהשתמש ברשתות חברתיות. כמו כן נקבע לה תשלום ערבות בגובה 2,500 שקלים.

אביה, המחבל מוסבאח אבו-סביח (39), אב לארבעה ילדים, ביצע בשבוע שעבר את הפיגוע הקטלני באזור גבעת התחמושת, שבו נרצחו לבנה מליחי הי"ד ושוטר היס"מ יוסי קירמה הי"ד.

אבו-סביח היה מוכר לכוחות הביטחון בשל עברו הפלילי-ביטחוני. בשבוע שעבר היה אמור להתחיל לרצות עונש מאסר בגין הסתה לאלימות ותקיפת שוטר.