אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

אונסק"ו מתעלם? תעלו לכותל: שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) הסביר הבוקר כי העם היהודי יגיב להחלטת אונסק"ו בדרכו שלו, באמצעות התכנסות לתפילה המונית מחר ששיאה במעמד 'ברכת הכהנים' בכותל המערבי.

"תשובתו של העם היהודי להחלטת אונסק"ו המתעלמת מהזיקה היהודית להר הבית תינתן מחר, כשרבבות יהודים יבואו אל הכותל להשתתף בברכת כהנים", אמר דרעי בראיון לרשת ב'.

לדבריו, הקהילה הבין-לאומית נגועה באנטישמיות. "נגזר עלינו להיות 'עם לבדד ישכון'. אלפי שנים עלו אבותינו לרגל אל ירושלים ואני קורא לכל עם ישראל להמשיך לעשות זאת".

מוקדם יותר הודיעה המערכת המדינית במקסיקו לשגרירה באונסק"ו כי בשל החלטתו העצמאית להצביע בעד ההחלטה הפוגעת בישראל הוא יסיים את את תפקידו.

המדינה העבירה מסר לשגריר אנדרס רומר סלומיאנסקי לפיו עליו להימנע בהצבעה בנוגע לניתוק הזיקה בין היהדות ומדינת ישראל לבין הכותל המערבי והר הבית. אולם השגריר בחר להצביע בעד ההחלטה.

בתגובה הודיעה המדינה הבוקר, בצעד יוצא דופן כי לא רק שתחזור בה מהצבעתה, אלא תדרוש לקיים דיון חוזר בהחלטה כולה ואף הודיעה לו על פיטוריו הצפויים.

"השינוי בהצבעתנו מבהיר כי ממשלת מקסיקו מכירה בקשר הבלתי ניתן להכחשה של העם היהודי לכל המורשת התרבותית והדתית במזרח ירושלים. הדבר גם משקף את ההערכה העצומה והעמוקה של ממשלתנו לקהילה היהודית ובמיוחד לתרומתה המשמעותים להתפתחותה של מקסיקו", לשון הודעת משרד החוץ המקסיקני.