נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עשרות מורים הפגינו הבוקר (רביעי) מול משרד החינוך בתל אביב במחאה על קבלת משכורת נמוכה מזו שמגיעה להם בחודש ספטמבר.

המורים הניפו שלטים בהם נכתב: "מחדל השכר, לא טעות - מדיניות"; "שכר מלא בזמן" ו-"בנט, אל תתנצל תשלם".

אייל נמר, מורה בתיכון וממארגני המחאה, הסביר בערוץ 2 "אנחנו באים להפגין מתחת ללשכה של שר החינוך ומנכ"לית המשרד כדי לוודא שמישהו דואג לנו, שאנחנו הופכים להיות בראש סדר העדיפויות ומפסיקים לזלזל בנו".

"אנחנו מדברים על רפורמה חדשה על שינו מעמדו של המורה", קרא נמר. "צריך להעלות את עובדי ההוראה לסדר עדיפות ראשון. קודם כל עובדי הוראה - ואחר כך רפורמות על 5 יחידות מתמטיקה, כי בלעדינו לא יוכלו לבצע את התכניות האלה. אנחנו המפתח לכל דבר ועניין במשרד החינוך, אנחנו מי שמוביל את המדיניות, אנחנו מי שמוציא את הכול לפועל, אנחנו נמצאים בשטח, אנחנו נמצאים עם הדור הבא של מדינת ישראל".

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הסבירה את הסיבות שהובילו לתשלום החלקי ואמרה כי "לצערי עדיין יש מורים שהדיווח שלהם לא מלא ולכן רק במהלך חודש ספטמבר אנחנו משלימים בהתאם לדיווחים המתקבלים מהשדה. פתחנו מוקדים ואנחנו מגישים סיוע".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "עובדי ההוראה הם עמוד השדרה של מערכת החינוך בישראל. אנחנו מבינים את הכעס, ונעשה הכול כדי לפתור בהקדם את הבעיה. עניין הקיזוז בשכר מתייחס בחלקו הגדול לרפורמה בדמי הנסיעה של האוצר. חלקו האחר מתייחס לנושאים שונים בשכר. בכל המקרים המשרד החזיר את הכספים למורים. אלה שלא קיבלו את מלוא שכרם מתבקשים לפנות למוקדים שהמשרד מפעיל בימים אלה, לרבות בחול המועד סוכות. לצד אלה, הוקם צוות עבודה ייעודי בשיתוף מורים ומנהלים. המשרד ממשיך לעמוד לרשות עובדי ההוראה כדי להבטיח שבסופו של דבר כולם יקבלו את מלוא שכרם".