ח"כ יהודה גליק
ח"כ יהודה גליקצילום: Hadas Parush/Flash90

מימין ומשמאל יוצאים נגד הצעת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) ליזום הצעת חוק שתאסור על ישראלים לקרוא לסנקציות על מדינת ישראל במוסדות בינלאומיים.

כזכור, על פי הדיווח בערוץ 2 ביטן יזם את הרעיון לאחר שהבין שישנן הגבלות חוקתיות שמונעות ממנו לקרוא לשלילת אזרחותו של מנכ"ל ארגון השמאל הקיצוני "בצלם" חגי אלעד שהופיע בשבוע שעבר בדיון נגד ישראל שיזמו הפלסטינים באו''ם.

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה "אולי במקום לשלול אזרחות למתנגדים פוליטיים, ח"כ ביטן, פשוט תחלק לארגונים רשימות שחורות של האנשים שאסור להם להעסיק?.

"שיהיה ברור: ביטן רק מנסה להרוויח עוד קצת הון פוליטי על הגב של בצלם, אבל הקריאות האלה מסוכנות ומתקרבות מאוד להתרת דם". גלאון הוסיפה כי "במדינה דמוקרטית אזרחות היא זכות בסיסית. היא לא מתנה שמוענקת למי שבא טוב בעין ליו"ר הקואליציה. עונת הציד החלה".

חברת הכנסת ציפי לבני מהמחנה הציוני אמרה כי "הטרנד של שלילת אזרחות הוא מסוכן. זו רוח רעה שתקצור סופה, הסתה ואלימות".

"אפשר להתנגד לפעילות בצלם, אבל מוכרחים להבין שהטרנד של שלילת אזרחות הוא מסוכן", הדגישה חברת הכנסת לבני. "זה לא מגיע רק מח"כ זוטר או מיו"ר הקואליציה - זאת רוח המפקד. והרוח הזאת היא רעה, שתקצור סופה, הסתה ואלימות. כל אזרח שאכפת לו מהמדינה - חייב להתקומם נגד זה".

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) ציית בטוויטר "עוד הצעה הזויה מבית היוצר של מפלגת השלטון. סתימת פיות שמרחיקה אותנו עוד צעד מהדמוקרטיה ומהמדינה שבה אנחנו שואפים לחיות".

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) ביקר בחריפות את היוזמה של ביטן. "שלילת אזרחות למנכ"ל 'בצלם'? למה לא פשוט עונש מוות בתלייה במרכז העיר, יותר פשוט יותר יעיל! הלו, השתגענו? להירגע חברים", צייץ גליק בטוויטר.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי צייץ גם הוא ברוח דומה. "לא תהיה שלילת אזרחות לחגי אלעד. הוא חצה קו אדום גם בדמוקרטיה, אבל מכאן ועד שלילת אזרחות יש מרחק רב. איזון הוא המפתח".