בבוקר שאחרי הלילה הדרמטי של פיטורי המאמן ארז אדלשטיין אחרי חמישה רשמיים משחקים בלבד (הפיטורין המהירים ביותר בתולדות הצהובים), מספקת הקבוצה הסברים ראשונים למהלך.

יו"ר הקבוצה, שמעון מזרחי התראיין הבוקר (ראשון) לגלי צה"ל והודה כי היו בעיות בחדר ההלבשה בין המאמן והשחקנים. הוא ציין כי "שחקנים, עם כל הכבוד להם, הם לא הגורם הבלעדי או היחידי להפסקת עבודתו של מאמן. זה היה צירוף של דברים מסויימים שהתגלו ביניהם, חוסר הבנות והתאמות ולכן באה ההודעה".

מזרחי הוסיף כי "לעיתוי אין סיבה מיוחדת. ההודעה מבטאת בדיוק את הסיבה. בין המועדון למאמן היו חוסר התאמות וזה מה שהביא לפיטורין. ההחלטה התגבשה במהלך ה-48 שעות האחרונות ואתמול לאחר המשחק הוחלט להודיע למאמן על הפסקת עבודתו".

הוא מיעט להזכיר את אדלשטיין בשמו ואמר, "לא צריך להגדיל את הכאב, מבחינת שני הצדדים. לא קל להודיע למאמן על הפסקת עבודתו והדברים הובהרו לו".

לדברי יו"ר מכבי ת"א הוא לא חש שמינויו של מאמן נבחרת ישראל לתפקיד לפני חודשים אחדים היה טעות. "אני חושב שבאותו רגע שנפלה ההחלטה על מינוי של מאמן ישראלי, ההחלטה בזמן ההוא היתה נכונה לחלוטין".

הוא התייחס לחוסר הניסיון של עוזר המאמן שקודם לקדמת הבמה ברמות הגבוהות באירופה וציין כי "רמי הדר יודע ומבין כדורסל. בחודשיים וחצי האלה שהוא נמצא עם הקבוצה הוא למד להכיר את סגל השחקנים, למד להכיר איפה הנקודות החזקות ונקודות התורפה שלהם - וכולנו תקווה שהוא ידע להתגבר על המכשולים".

מזרחי, יש לציין, לא התחמק מהשאלות הקשות. בהנהלת הקבוצה, כך אומרים גורמים בצהוב, הוחלט ליצור זעזוע לפני שני משחקי היורוליג החשובים בהמשך השבוע מול גלאטסראיי בתל אביב ומול ז'אלגיריס קובנה בליטא. הרקע הוא כנראה חוסר אמון וקרע שהלך והתגבר בין השחקנים למאמן - על רקע החלטותיו במשחקים האחרונים - הן כלפי חלק מהזרים ובעיקר כלפי הישראלים.

כזכור, הקבוצה הוציאה הודעה רשמית, סמוך לשעה 2:30 לפנות בוקר על סיום עבודתו של המאמן בה נכתב, "בתום פגישה לילית בין הבעלים וההנהלה של מועדון הכדורסל מכבי פוקס תל אביב לבין ארז אדלשטיין, הוחלט לסיים את ההתקשרות עם המאמן, לאור אי התאמה בין הצדדים".

ההודעה באה רק שעות ספורות אחרי משחק הליגה בו ניצחה מכבי תל אביב בבית את הפועל חולון 72-81. עם זאת, בניגוד להצלחה בליגה, ביורוליג רשמה הקבוצה עד כה שני הפסדים.

אדלשטיין, המאמן גם את נבחרת ישראל, הובא העונה לקבוצה, אחרי שחוותה עונה חלשה מאוד בשנה שעברה - וטרם הגיב לדברים.

רק לפני שבועות אחדים השתתף המאמן באירוע פתיחת העונה המסורתי של העונה - ודיבר על גדולתו וחשיבותו של המועדון, שהיה נחשב לאחד מגדולי מבקריו לפני שבא אליו.

"אני ארבעה חודשים במועדון", סיפר המאמן, "ובארבעה חודשים הללו גיליתי מערכת שאי אפשר להבין את העצמה שלה מבחוץ ועכשיו, אני קולט אותה ביום יום. זה משהו שאתה לא מעכל וכבר עברתי כל כך הרבה שלבים בהם אני מחכה לשלב האמיתי. מבחינתי, זה היה מה שחוויתי ביום שלישי האחרון - קבלת הפנים של הקהל היתה פשוט משהו שאי אפשר להבין עד שאתה בתוך זה".

צפו באלדשטיין מדבר באירוע הפתיחה של העונה:

ארז אדלשטיין במסיבת העיתונאים של מכבי ת"אניצן קידר