אילוסטרציה
אילוסטרציהמאיר סלע

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע היום (שלישי) כי אם משרד האוצר ומשרד התחבורה לא יימצאו פתרון הולם למשבר שמאיים על עובדי חברת אגד, החל מהשביעי בנובמבר העובדים ישביתו את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ.

סלע המחלוקת העיקרי נעוץ בסירובה של המדינה לחתום על חידוש הסכם התשומות מול הנהלת אגד, תוך הסבת פגיעה חמורה בתנאי שכרם של הנהגים ואיום מידי להלנת משכורות העובדים.

ניסנקורן אמר כי "לאורך השנים, וביתר שאת בתקופה האחרונה, פקידי המדינה מנסים לייבש את אגד ולהפוך את הנהגים לסוג של עובדי קבלן. צעדים אלו, המתבצעים ברגל גסה ותוך התפשרות מדאיגה על נושאי הבטיחות, פוגעים לא רק במעמד הנהגים אלא באינטרס הציבורי הכולל.

"במקום להשקיע בתחבורה הציבורית, להעלות את ערך השעה של הנהגים, לטפל במחסור החמור של כוח אדם מיומן, המדינה מתכננת לבטל סובסידיות שלפחות מחציתן מיועדות לממן את השירות לאוכלוסיות מוחלשות. הכוח והאחריות למנוע את העמקת המשבר ואת השלכותיו החמורות על הנהגים ועל ציבור הנוסעים, נמצא בידיהם של משרד האוצר ומשרד התחבורה", הדגיש.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי "ההתעלמות של פקידות המדינה מהמשבר באגד, אינה מפקירה רק את נהגי החברה אלא את כל ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל".

לדבריו מדובר ב"מחדל שעלול למוטט את אגד שקיימת עוד מלפני קום המדינה ואני מקווה שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר, מבינים שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של ששת אלפים נהגים, אלא מחויבות כלפי מיליון ו-200 אלף אזרחים שנהגים אלו ממשיכים להסיע מדי יום, בזמן שהמדינה ממשיכה לכרסם בפרנסתם".

דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה להודעת ההסתדרות, ''יש להצטער שהגענו למצב שבו הנהגים והעובדים המקצועיים והמסורים נאלצים להשבית את התחבורה הציבורית בישראל. משרדי האוצר והתחבורה הם הנושאים באחריות הבלעדית לכאוס ולפקקים שצפויים לכמיליון וחצי נוסעים רבים, ביניהם חיילים, בני נוער, קשישים וסטודנטים, שלא יוכלו להגיע ליעדם.

"הנהלת אגד קוראת לממשלה לחדול מהניסיונות לייבש את אגד ולהפסיק לעכב תשלומים בהיקף של 250 מיליון ש״ח המגיעים לאגד. במקום זאת אנו קוראים לממשלה לחדש את המו״מ באופן רציני כדי להגיע להבנות ולחתום על הסכם תשומות חדש עם אגד ללא דיחוי נוסף", נמסר.