אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: לשכת העיתונות המדינית

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" בו חברים 400 רבנים מישראל יוצא למאבק נגד עמדתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהצהיר כי הוא בעד "חילופי שטחים" והקמת מדינה פלסטינית ואף מוכן להקים נמל ימי ושדה תעופה ברצועת עזה.

ליברמן אמר את הדברים בראיון נדיר לעיתון הערבי "אל קודס". לדבריו ''ישראל אינה זקוקה לאום אל-פאחם" ועל כן יש לבצע מהלך של חילופי שטחים. "הבנייה ביהודה ושומרון לא הורחבה באינץ' אחד ונעשית במסגרת גבולות ההתנחלויות הקיימות".

הרבנים מגיבים לדברי שר הביטחון ואומרים "נראה שליברמן לא היה כאן בעשרים וחמש השנים האחרונות, בהן הוכח שוב ושוב כי כל הצהרה כזו גורמת לגל טרור ושפיכות דמים נוסף".

"ההצהרות ש'אין לנו מה לחפש' בחלקים מסוימים משטחי ישראל, משכנעות את אויבינו שאין לנו מה לחפש כאן בכלל. והעובדה שגם אחרי שנה רצופה בטרור ורצח, מקבלים המחבלים פרס שגם מר ליברמן תומך בשתי מדינות, היא עידוד ברור שעם עוד טרור ועוד לחץ הם יקבלו את המדינה על מגש של דם, חלילה וחס".

הרבנים אף שיגרו אגרת לראש הממשלה נתניהו, בה הם קוראים לפטר את ליברמן ממשרד הביטחון. "שר ביטחון אמור להעניק ביטחון ועידוד לתושבי ישראל, ואילו ליברמן מסכן במו ידיו את ביטחון תושבי ישראל ומעניק עידוד לשונאי ישראל. הדיבור על שתי מדינות חייב להימחק מהלקסיקון לפני שימיט על כולנו סכנה נוראה".

הרב יוסף גרליצקי, רב מרכז תל-אביב ויו"ר קונגרס הרבנים, יכנס בימים הקרובים את הרבנים ראשי הקונגרס לדון בדרכי המאבק בעמדתו של השר ליברמן.

"בדיוק היום עם ישראל חוזר ללמוד את התורה מבראשית", אמר הרב גרליצקי, "שם קוראים אנו את פירוש הרש"י הראשון בתורה, בו נכתב 'מה טעם פתח בבראשית? משום כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים, שאם יאמרו אומות העולם לישראל, ליסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים, אומרים להם: כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו'.

''זוהי העמדה הרשמית של עם ישראל ותורת ישראל, להצהיר שארץ ישראל כולה שלנו, כי כך רצה בורא העולם, ושום דבר לא ישנה זאת לעולם. זאת הדרך היחידה לגדוע את הטרור, ואין בלתה", הבהיר הרב גרליצקי.