עבודות לא חוקית
עבודות לא חוקיתצילום: מועצה אזורית הר חברון

אנשי מועצת הר חברון תיעדו במהלך חג הסוכות עשרות עבירות חמורות של בניה בלתי חוקית שביצעו ערבים במהלך ימי החג, תוך ניצול מכוון של העובדה שכלל פקחי המנהל האזרחי יוצאים בתקופה זו לחופשה מרוכזת.

בדרום הר חברון תועד במהלך החג בניין חדש וענק ההולך ונבנה בקצב מואץ לא הרחק מהיישוב סוסיא, המיועד ככל הנראה לשמש כבית ספר אזורי, וכן הכשרה של דרך בלתי חוקית שביצעו פלשתינים במזרח גוש עציון מעל נחל ערוגות.

עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים, אמר כי "האכיפה כנגד עברייני בניה פלשתינים גם ככה כמעט לא קיימת, ובמהלך החג הם יודעים למנף ולנצל היטב את העובדה שכל הפקחים יוצאים יחד לחופשה. זהו נוהל בעייתי ותמוה שמשקף היטב את ההפקרות בשטח".

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי מסר בתגובה, "היקפי הבניה הערבית הלא חוקית באזורנו יובילו אותנו לנקודת האל חזור בה נאבד חלילה את אחיזתנו באדמות מדינה רבות, זאת כחלק מתוכנית סדורה של הערבים שמטרתם לייצר רצף ערבי מרצועת עזה לשטחי יהודה ושומרון דרך הנגב ובכך לחנוק את מדינת ישראל.

"אנו מצפים לפעולות נחרצות ומתמשכות שישימו לדבר סוף. לגורמים האחראים לכך יש את הכלים, וללא ספק נוכל לעצור את פורעי החוק", הדגיש דמרי.

עבודות לא חוקיות
עבודות לא חוקיותצילום: מועצה אזורית הר חברון