כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

בפעם הראשונה בהיסטוריה, ליגת העל בכדורסל נשים לא תתחיל במועדה המקורי, כך הודיעו הערב (רביעי) במנהלת ליגת העל לנשים.

עונת המשחקים 2016/17 בליגת העל לנשים בכדורסל שהייתה אמורה לצאת לדרכה ביום שני הקרוב לא תצא לדרך, זאת מאחר שתקציב הליגה לא הועבר על ידי האחראים לכך, על אף הוראה מפורשת מבג"צ בנושא.

במנהלת הליגה אמרו כי המועצה להסדר הימורים בספורט - הטוטו, משרד הספורט ומשרד האוצר הפרו הוראה מפורשת של בג"צ שקבעו כי יש להציג מתווה תקציבי שיאפשר את פתיחת העונה, לא יאוחר מיום ה-25/10/2016, אמש.

לא רק זאת, אלא שלמרות החלטת בג"צ מיום 27.7.2016 שקבעו כי יש לקיים את הדיון בעתירת מנהלת ליגת העל לנשים לפני פתיחת העונה, כבר בסוף חודש אוקטובר, המועצה להסדר הימורים בספורט הם שביקשו לדחות את הדיון שנקבע למחר, והדיון שנדחה ליום 3.11.16, עתיד להתקיים שלושה ימים לאחר מועד פתיחת העונה המקורי.

אי לכך החליטו במנהלת ליגת העל לנשים כי הן לא יפתחו את העונה כסדרה, ובפעם הראשונה יפתחו אותה בשביתה.

בפסק הדין שהורו בג"צ לבקשת עורכי הדין של המנהלת, עו"ד אורי קידר ועו"ד אורי כהנא, להוציא צו ביניים, המורה למועצה להסדר ההימורים בספורט ולמדינה להציג עד אתמול מתווה תקציבי ומקורות שיאפשרו את הפעלת הליגה, מתחו שופטי בג"צ ביקורת על התנהלות המדינה והטוטו כלפי כדורסל הנשים ויחסן המפלה לעומת ענפי הספורט הגבריים.

כאמור, למרות פסיקת בג"צ בחרה המועצה להסדר ההימורים בספורט להתעלם מההחלטה כשזו לא הגישה כל הצעה להסכם שיווק שיאפשר את פתיחת העונה, וטענה כי לא תעשה זאת עד שתקבל התחייבות מהמדינה לממן את הסכם השיווק.

בדומה למועצה להסדר ההימורים בספורט, גם במשרד התרבות והספורט ובמשרד האוצר לא הגישו הודעה על מתווה תקציבי כנדרש בהחלטת בג"צ וביקשו גם הם לקיים את מועד הצגת המתווה בזמן אחר, הרבה אחרי מועד פתיחת העונה.

במנהלת אמרו כי "בנסיבות אלה, ובהיעדר בסיס תקציבי כלשהו, אין בידי המנהלת לעמוד בהתחייבויות הנדרשות להפעלת הליגה העונה, זאת בפרט כאשר משרד התרבות והספורט עדיין לא העביר את השלמת התקציב שהבטיח עוד מהעונה שעברה על סך 800 אלף ₪".

"הודענו בצורה ברורה שלא ניפתח את העונה ב-0 תקציב מבלי לקבל התחייבויות מפורשות. יש לנו אחריות לתקציב הליגה והקבוצות", אמרה יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, רו"ח איריס שטרק.

לדברי שטרק, "המועצה להסדר הימורים הספורט, ומשרדי התרבות והספורט והאוצר מזלזלים בכדורסל הנשים. לא העבירו לנו עדיין 800 אלף מתקציב העונה שעברה, על אף התחייבויות. משרד התרבות והספורט והטוטו לא מעוניינים בספורט נשים בישראל. אף אחד מהגורמים האחראים לא לוקח אחריות. אני מקווה שבית המשפט ייתן על כך את הדעת".