איוב קרא
איוב קראצילום: מרק ישראל סלם. פלאש 90

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ איוב קרא מהליכוד נפגש אתמול (רביעי) בוותיקן עם האפיפיור פרנציסקוס ובהמשך צפוי להיפגש עם שאר מנהיגי הוותיקן.

הפגישה שנקבעה כבר לפני זמן רב נועדה למצוא פתרונות למחלוקות ישנות בין ישראל לוותיקן שקשורות לאתרי נצרות בישראל.

במהלך הפגישה עלתה סוגיית הר הבית וההחלטה של אונסק"ו המתכחשת לזיקה בין העם היהודי לכותל המערבי והר הבית. סגן השר קרא מספר לערוץ 7 כי שמע דברים נחרצים מהאפיפיור, "יש לי יחסים מיוחדים מאוד עם הוותיקן, ובכל בעיה שמתעוררת ביחס לאתרים הקדושים הנוצריים בישראל אני בעצם השכפ"ץ שלהם בכנסת.

''בפגישה שלנו אמר האפיפיור שליהודים יש הבטחה אלוקית ושארץ הקודש שייכת לעם היהודי ושצריך לכבד את זה. זה נאמר מול מאות אלפים בחצר הוותיקן, הוותיקן תומך בישראל ולא ייתן לעוות את ההיסטוריה. אפגוש את ראשי הוותיקן במטרה לקדם את המחלוקות שיש בין הוותיקן לישראל בנושאים שקשורים למקומות הקדושים".

קרא סבור שדבריו של האפיפיור באים בעיתוי הנכון, "האפיפיור אומר לי ולעולם כולו שאסור לפגוע בישראל ואסור להביא להחלטות שפוגעות בזכות של ישראל. יש לנו הבטחה מאז יציאת מצרים שנגיע אל הארץ המובטחת. מי שמעוות את ההיסטוריה כפי שעשו באונסק''ו פוגע בזכותה של ישראל ופוגע בסוף גם בנצרות כי הנצרות יצאה מהיהדות".

''יחד עם חברי המשלחת האחרים כולל הרב ריסקין מאפרת לא האמנו למשמע אוזנינו, אני נפגשתי בעבר עם קודמיו של פרנציסקוס ולא שמעתי כל כך הרבה אהבה לישראל ואני חושב שאחרי דברים כאלה חמים אין באמת משמעות למה שאונסק"ו אומרים, הם ממילא תמיד ינגחו את ישראל, הדברים של הכס הקדוש חשובים יותר בעולם".