תאגיד 'כאן' בעבודה
תאגיד 'כאן' בעבודהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת זהות וחבר הכנסת לשעבר משה פייגלין קורא לפרק את תאגיד השידור הציבורי ולקדם את חוק ''שמיים פתוחים'' גם בתחום התקשורת, ולאפשר לכל מי שרוצה לשדר - לעשות זאת.

בשיחה עם ערוץ 7 הוא מסביר מדוע התאגיד הציבורי החדש יהיה עוד שכפול של ערוצי התקשורת הקיימים ולא בשורה של ממש. "אני לא חושב שקיימת חיה כזאת שנקראת 'שידור ציבורי' וכשפנה אלי בכנסת הקודמת השר גלעד ארדן כדי לרכז את הוועדה להקמת התאגיד סרבתי לקבל את התפקיד.

''מאחורי המילה 'ציבורי' מסתתרת תמיד סוג של הטעיה, אין דבר כזה גורם ציבורי מלבד הכנסת שנבחרת על ידי הציבור. אף פעם זה לא יהיה ציבורי כי תמיד ישתלטו עליו אג'נדות שאין להן דבר וחצי דבר עם הציבור''.

לטענת פייגלין, התאגיד החדש יהיה דומה לרשות השידור הישנה, ''אותה הגברת בשינוי אדרת. ראש הממשלה חשב שתהיה לו השפעה והוא הבין שזה לא יקרה אז הוא רץ לפרק".

פייגלין מעריך שהתאגיד יבוטל בסופו של דבר וקורא לבטל את הרגולציה ולאפשר לכל אדם לשדר כרצונו, "זה נולד בחטא וגם ימות בחטא, מה שצריך כאן זה להעביר את חוק 'שמיים פתוחים' שהוא חלק ממצע מפלגת זהות, וזה למעשה חיסול של כל מעורבות של המדינה בשיח החופשי הציבורי.

"על פי חוק 'שמיים פתוחים', כל אחד יכול לשדר לא באמצעות זיכיון אלא פשוט לקבל רישיון טכני ולקבל תדר. אם יש לך כסף תשדר רדיו ואם יש יותר כסף תוכל גם לשדר טלוויזיה. כמובן בכפוף לחוקי לשון הרע ולחוקים שאוסרים פורנוגרפיה במרחב הציבורי.

''המצב היום שהמדינה משדרת או כל מיני בעלי אינטרסים משתלטים על השידור הציבורי ולוקחים את הכסף של הציבור ומשתמשים בו למען תעמולה כזאת או אחרת, זה רודני והגיע זמנו להיעלם מן העולם".

פייגלין מזכיר את המאבק של שלי יחימוביץ' שהוביל לנסיגת ישראל מלבנון. "ישנה חברת כנסת חרוצה, שלי יחימוביץ', שבזמנו קיבלה לידיה את המיקרופון הציבורי של התכנית הנחשבת ביותר אז, 'הכל דיבורים' ברשת ב'.

''יחימוביץ' חברה לקבוצה אנרכיסטית 'ארבע אמהות' ונתנן להם במה חופשית וכך יומם ולילה יצרה אוירה ציבורית שהובילה בסופו של דבר לנסיגה מלבנון ומאז אנחנו נמצאים תחת איום של עשרות אלפי טילים שמכוונים עלינו, הכל בזכות אותה החלטה אומללה. לכן אם לא רוצים עוד ערוץ 2 או 10, צריכים לאפשר שוק חופשי".