תרגול עם ''בובה חכמה''
תרגול עם ''בובה חכמה''צילום: דובר צה"ל

לפני כשנה יצא לאור פרוייקט רפואה חדשני מסוגו בפיקוד המרכז בשיתוף עם המרכז הישראלי לסימולציה רפואית (מס"ר) של בית החולים "שיבא" בתל השומר.

מטרת הפרוייקט היא לתרגל את כוחות הרפואה הפועלים באיו"ש בתרחישים רפואיים מורכבים המשלבים את האתגרים המבצעיים בעת אירוע בגזרה מבצעית.

האימון שעובר בניידות בין הבסיסים ברחבי יהודה ושומרון קיבל את השם "מס"ר על גלגלים". המטרה היא להביא את יכולות האימון והתחקיר אל השטח וזאת באמצעות ביצוע של אימון הצוותים בסביבה המבצעית המאפיינת את פיקוד המרכז.

במהלך האימון עוברים החובשים הדרכה מקצועית ומתרגלים בעזרת "בובות חכמות" אשר נושמות, מדברות ואף יש להן דופק.

רכזת הפרויקט מטעם הפיקוד מסבירה כי "הציוד בו משתמשים באימון הוא ברמה מתקדמת מאוד, לכן הדבר מאפשר לתרגל בצורה מעשית ולא רק מתודית. צוות התרגיל מורכב מאנשי מקצוע המומחים בתחומם על מנת שיוכלו להדריך בצורה המדוייקת והמקצועית ביותר".

נדגיש כי בין צוות ההדרכה נמנים רופאים ופרמדיקים. סרן מור משה, קצינת הרפואה של חטמ"ר אפרים מספרת "כאשר החובשים שלי ואני קופצים אל אירוע מבצעי בגזרה, אנו נפגשים עם אתגר כפול - טיפול רפואי בזירה של אירוע".

היא מסבירה כי "על החובשים להיות מקצועיים ומדוייקים ולשמור על קור רוח. התרגיל שעשינו היום נועד לדמות אירועים שאכן קרו כאן בגזרת אפרים, כך שלאירוע הבא נגיע מוכנים, מקצועיים ונעניק את הטיפול הטוב ביותר''.