שיחות מוקלטות בין אב גרוש לעובדת סוציאלית נותנות הצצה לעולם האפל אליו נקלעים ילדי גירושין ואבותיהם במדינת ישראל.

השיחות הוקלטו ע"י עמיר (שם בדוי), האב שאת סיפורו סיפרנו לפני שבוע וחצי. עמיר נותק מבנו בטענה שהוא מסכן את בריאותו בכך שהוא נותן לו ממתקים (כביכול על רקע ניתוח שעבר בגיל חצי שנה). באחת השיחות "מנפנפת" העובדת הסוציאלית את עמיר בזלזול מופגן לאחר תקופה ארוכה בה הוא התחנן שיאפשרו לו לפגוש את בנו.

בשיחה אחרת מודיעה לו העו"סית כי החליטה שהוא צריך להמשיך לפגוש את בנו במרכזי הקשר ולא באופן רגיל, למרות החלטת שופט לפיה יש לאפשר לו לפגוש את בנו באופן רגיל. תחילה היא מתרצת זאת בטענה של אשתו לשעבר כי הוא ביצע הונאה בקשר לעניין ביטוחי כלשהו. אחר כך היא מודה שאין בעצם קשר בין טענות מעין אלה להחלטות על הסדרי הורות, משנה כיוון ועוברת לעניין הממתקים:

העו"ס לא שמה לב לכך שבחוות הדעת של מרכז הקשר נכתב דווקא שעמיר מגביל את כמות הממתקים שהוא נותן לבנו, ולא הוזכר כל איסור על מתן ממתקים. כפי שהראינו בפירוט בכתבה המקורית על עמיר, הרופאים המומחים שביצעו את הניתוח בבנו הבהירו כי אין כל הגבלה על המאכלים שהוא יכול לאכול.

מתוך דו"ח מרכז הקשר
מתוך דו"ח מרכז הקשרצילום: עמיר

זאת ועוד: בידי מערכת ערוץ 7 צילום שבו נראה בנו של עמיר בגן כאשר הוא נהנה מממתקים ביחד עם יתר ילדי הגן. כמובן שאם באמת היה סיכון כלשהו במתן ממתקים לילד, הגן אמור היה למנוע ממנו לאכול ממתקים. ברור שאין פה אלא תירוץ למנוע קשר רציף בין האב לבנו. לאחר תקופה ממושכת של חבלה מסוג זה ביחסים ביניהם, הקשר בין האב לבנו כבר לא יוכל לשוב לעולם להיות כפי שהיה.

כיום, עמיר נפגש עם בנו מחוץ למרכז קשר, פעם בשבוע למשך שעתיים, בליווי צמוד של "סומכת" מטעם משרד הרווחה. לסומכת אין כל הכשרה מיוחדת והיא נשכרה דרך חברת כוח אדם. הוא ממתין להחלטה של ועדת החלטה של שירותי הרווחה בעניינו. עברו 14 חודשים מאז נפגש עם בנו ללא פיקוח צמוד של נציגת משרד הרווחה.