בית אומר, הערב

שלושה לוחמים של משמר הגבול נפצעו אחר הצהריים (ראשון) באורח קל בפיגוע דריסה שאירע בצומת העוקפים סמוך לכפר הערבי בית אומר שבגוש עציון.

המחבל, ערבי בן 23 תושב בית אומר, נורה וחוסל על ידי כוחות הביטחון. שלושת הלוחמים טופלו על ידי צוותי רפואה צבאיים וחובשי מד"א ופונו לבית החולים שערי צדק בירושלים.

מחקירת הפיגוע עולה כי בשעה 16:50, עם פריסת כוחות משמר הגבול לצורך פעילות באזור בית אומר, הגיח רכב שנסע לעבר הלוחמים במהירות. הרכב פגע בשלושת הלוחמים וגרם לפציעתם באורח קל. לוחמי מג"ב נוספים שהיו במקום בעת פעילות מבצעית ביצעו לעבר המחבל ירי וחיסלו אותו.

האבן שחדרה לרכב ופגעה בילד
האבן שחדרה לרכב ופגעה בילדצילום: הצלה יו"ש

מוקדם יותר נפצע באורח קל ילד בן 5 מאבנים שיידו ערבים בכביש תקוע סמוך למעלה עמוס בגוש עציון. הילד טופל על ידי צוות מד''א ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בבירה.

מ"מ ראש מועצת גוש עציון משה סוויל אמר "חייבים לעצור את גל הטרור. אנחנו בטוחים שח''כ ליברמן, שר הביטחון ותושב המועצה יפעל כפי שאמר וינהיג יד של ברזל כפי שידע להעניק לאחרונה גזרים לא מעטים. כזכור לשיטת המקל והגזר יש שני צדדים".

משה סויל

אמש אירע ניסיון פיגוע ירי סמוך ליישוב כרמי צור בגוש עציון, שממנו ניצלה בנס רותי גיליס, אלמנתו של ד"ר שמואל גיליס הי"ד, שנרצח בפיגוע ירי לפני 15 שנה. רותי ניצלה אמש לאחר שהמחבל ברח אחרי שהספיק לירות יריות בודדות בלבד לעבר הרכב שבו נסעה עם אמו של שמואל.

"יצאתי מהבית לכיוון ירושלים להחזיר הביתה את חמותי, אמו של שמואל זכרו לטוב שהייתה אצלנו בשבת", סיפרה גיליס בצהריים לערוץ 7, "התמהמהתי ביציאה לכביש ושמענו שתי יריות. אז הבחנתי במחבל חמוש שעומד מולנו מעבר לצומת ומכוון את הנשק לעברנו. משום מה אחרי כמה שניות הוא ברח ואני פניתי לדרכי".

"אין זמן לחשוב, צריך להחליט, ההחלטה הייתה יותר קלה אחרי שראיתי שהוא ברח. ברגע הזה כשעוד חשבתי שהוא שם זאת הייתה ההחלטה קשה. לקח לי כמה שניות להבין שמדובר באירוע נוראי שניצלנו ממנו בנס ואז התחלתי לדווח לכוחות הביטחון", מוסיפה גיליס. "תוך דקות כל כוחות הביטחון היו בקשר, הגיעו למקום. עצרתי ליד סיור שראיתי ודיווחתי גם לו ותוך דקות הגזרה הייתה מטופלת".

"הבחנתי במחבל מכוון את הנשק"

גיליס התייחסה גם למצב הביטחון הכללי, "אני חושבת שזה שעברו 15 שנה מהאירוע הקודם ואירועים כאלו עדיין מתרחשים וקרו לי, זה אומר שאני עדיין שם, והבית שלי עדיין שם, והישוב שלי שם, ולכן צריך לדאוג שאנחנו נמשיך להיות שם בצורה בטוחה וטובה כי אני צריכה לחזור הביתה בשלום".

"אני מאוד מצפה מהממשלה שמעבר לדאגה לביטחון הצירים תדאג למרחב הכללי. מול הבית שלנו חופרים ועושים טרסות בשטחים הקרובים לישוב, אני לא חושבת שזה המקום שהפלסטינים צריכים להיות בו", היא מוסיפה.