זירת הפיגוע, סמוך לבית אלצילום: מד"א

מחבלים פתחו הערב (שני) באש לעבר כוח צה"ל באזור מחסום פוקוס ליד הישוב בית אל, בכניסה לעיר רמאללה.

מהירי נפצעו שלושה חיילים, אחד באורח בינוני ושניים באורח קל.

צוותי מד"א וצוותים של חיל הרפואה העניקו להם טיפול ראשוני ופינו אותם לבית החולים בירושלים. המחבל נורה וחוסל.

כלי תקשורת פלסטיניים טוענים כי מבצע פיגוע הירי היה שוטר פלסטיני. על פי הדיווחים, מדובר בתושב העיירה קבטיה, הסמוכה לג'נין.

פאראמדיק מד"א דוד דלפן שטיפל בפצועים סיפר, "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע ירי בפלג גופו התחתון, בשיתוף כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים והוא פונה לבי"ח תוך כדי המשך טיפול כשמצבו קשה. שני צעירים נוספים כבני 20 שנפצעו באורח קל בגפיים כתוצאה מנתזים קיבלו טיפול רפואי בשטח ולאחר מכן פינינו אותם לבי"ח במצב קל".

רכז הביטחון של היישוב בית אל, יהודה דנה סיפר, "מדובר במחבל שהגיע למחסום בית המשפט בכניסה לרמאללה ופתח בירי. כוחותינו השיבו מיד באש והמחבל ב"ה חוסל".

"זה לא אירוע ראשון במקום. אנחנו כבר חווינו לפני חודשים אירוע דומה - וברוך ה' גם הוא נגמר בנס. כל זה מצטרף לגל הפיגועים שחווינו בשנה האחרונה".

רבש"צ היישוב בית אל יהודה דנה

שי אלון ראש מועצת בית אל אמר לערוץ 7, "תוכנית ליברמן לא עובדת. המתיישבים מעדיפים גזרים ולא מקלות. כדי להפסיק את הטרור יש להעביר מסר ברור שאין מקום לשתי מדינות לשני עמים. זה הזמן לריבונות על יהודה ושומרון".

הרובה בו ירה המחבל ונתפס בזירת האירוע
הרובה בו ירה המחבל ונתפס בזירת האירועצילום: דובר צה"ל

אתמול נפצעו שלושה לוחמים של משמר הגבול באורח קל בפיגוע דריסה שאירע בצומת העוקפים סמוך לכפר הערבי בית אומר שבגוש עציון.

המחבל, ערבי בן 23 תושב בית אומר, נורה וחוסל על ידי כוחות הביטחון. שלושת הלוחמים טופלו על ידי צוותי רפואה צבאיים וחובשי מד"א ופונו לבית החולים שערי צדק בירושלים.

מחקירת הפיגוע עולה כי בשעה 16:50, עם פריסת כוחות משמר הגבול לצורך פעילות באזור בית אומר, הגיח רכב שנסע לעבר הלוחמים במהירות. הרכב פגע בשלושת הלוחמים וגרם לפציעתם באורח קל. לוחמי מג"ב נוספים שהיו במקום בעת פעילות מבצעית ביצעו לעבר המחבל ירי וחיסלו אותו.