עבדין עם ווינר ב-2013
עבדין עם ווינר ב-2013צילום: רויטרס

רשת החדשות "פוקס" מדווחת כי חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר משתף פעולה עם חוקרי ה-FBI וכי הוא זה שמסר לידיהם את המחשב הנייד בו נמצאו ככל הנראה עשרות אלפי מיילים הקשורים להילארי קלינטון.

מסיבה זו לא היה צורך בקבלת צו חיפוש לסריקת תוכן המחשב. התקשורת בארה"ב עוסקת בין היתר בשאלה, האם ווינר יעיד בפרשת המיילים נגד אשתו בנפרד, הומא עבדין – שנחשבה (עד השבוע, לפחות) ליד ימינה של קלינטון?

יש הלוקחים זאת צעד אחד קדימה ושואלים אם עבדין, מצידה, תעיד נגד קלינטון, בכדי להציל את עצמה.

בינתיים מתברר גם כיצד, ככל הנראה, הגיעו המיילים למחשב של ווינר. עבדין אמרה בימים האחרונים למקורביה כי אינה יודעת כיצד הגיעו לשם, וייתכן שהיא דוברת אמת. על פי כתבת "פוקס", קת'רין הרידג', ייתכן שעבדין השתמשה במחשב הנייד בכדי לערוך גיבוי לרשימת אנשי הקשר שלה, מהטלפון הנייד. במהלך גיבוי אנשי הקשר, אפשר שהיא גיבתה גם את המיילים שהיו שמורים במכשיר, מבלי לדעת שהיא עושה זאת.

הרידג' הסבירה שחוקרי ה-FBI שבדקו את המחשב של ווינר (במסגרת חקירה נפרדת, בנושא התכתבות לא-ראויה שניהל עם קטינה) נתקלו במאות אלפי מיילים וערכו סריקה של המטא-דאטא של המיילים. סריקה שכזו עוברת רק על המידע הבסיסי בכל מייל, כמו התאריך, כתובת השולח וכתובת הנמען. בסריקה זו התברר כי קיימים עשרות אלפי מיילים שבהם אחד המתכתבים, או המכותבים, הוא כתובת בשרת מחלקת המדינה או בשרת הפרטי של הילארי קלינטון.

בכדי לעבור על המיילים יידרשו שבועות ארוכים של עבודה ואין כל סיכוי שהמלאכה תסתיים לפני הבחירות.