נקדות מצפה במגדלים
נקדות מצפה במגדליםצילום: תיירות שומרון

במשך שנים מנה היישוב מגדלים מספר משפחות מצומצם. היישוב לא הצליח להתרומם למרות שטכנית הישוב קרוב מאד לאריאל ולכביש 5, ממוקם בנוף עוצר נשימה על גבול בקעת הירדן ועד לפני שלוש שנים היה היישוב היחיד בגזרת תפוח-גב ההר שכלל אוכלוסיה חילונית.

לפני מספר שנים, המועצה האזורית שומרון וקבוצת צעירים שלמדה אז באריאל, החליטו להקים במקום כפר סטודנטים. כפר הסטודנטים במגדלים פעל במשך מספר שנים והיווה מוקד משיכה לסטודנטים רבים שחלקם הניכר למד באריאל.

סצנת הצעירים במגדלים התפתחה ופיתחה סביבה פאב וערבי תרבות המתאימים לחברה צעירה והמקום שקק חיים. במקביל ללימודיהם נתנו הסטודנטים שעות בקהילה שכללו פעילויות לילדים, הפקת ערבי תוכן יישוביים, בניית מצפה ופרגולה ועוד.

היישוב החל להתעורר לחיים. אך חבר'ה צעירים עם תחלופה גבוהה לא מספיקים להחזקת יישוב יציב ובשומרון פעלו להבאת משפחות ליישוב. משפחות שילדיהם ימלאו את הרחובות. ינצלו את הפעילויות השונות. משפחות שייהנו ממגוון השירותים שיש ליישוב להציע.

לפני שנתיים הצטרפה ליישוב קבוצת המשפחות הראשונה שמנתה אז 6 משפחות בשלבים שונים של חייהם שהגיעו ליישוב והוקסמו. כשהחלה תנועת המשפחות לשם סיפרה לערוץ 7 נעמי שהיתה אז אחת מהמשפחות, "זה ישוב שממוקם במקום מדהים, על הצוק ממנו מתחיל השבר לכיוון ים המלח. יש כן גם שליחות כי חשוב להתערות עם המשפחות החילוניות וגם ככה נשארים קרוב למשפחה, למרכז ולירושלים"

כיום במגדלים יש תנועה גדולה של קליטה. משפחות צעירות וגם מבוססות יותר מגיעות למקום. ביישוב פועלים בית כנסת, מעונות, גני ילדים, מכולת, משחקייה גדולה לזכרה של אדל ביטון ומרכז תרבות. כפר הסטודנטים נסגר ופינה עוד מספר קראוונים למשפחות הרבות שרוצות לגור במגדלים.

משפחות רבות מעוניינות לקבוע את מקומן במגדלים מתוך הבנה שמדובר בהזדמנות גם כלכלית וגם תרבותית. חברת אריאל יזמות בונה במגדלים פרויקט מגורים גדול שעתיד לכלול מאות יחידות במפרט טכני גבוה ואיכותי.

להצטרפות ולפרטים נוספים הקליקו כאן