קלינטון וטראמפ בעימות
קלינטון וטראמפ בעימותצילום: רויטרס

בארה"ב נשמעות קריאות לחקירה עצמאית ב-CNN לאחר שהדלפות "ויקיליקס" הראו שלפחות בשתי הזדמנויות, פרשנית בכירה ברשת העבירה למחנה הילארי קלינטון שאלות שעמדו להישאל בעימותים של קלינטון מול ברני סנדרס.

הפרשנית, דנה ברזיל, מכהנת כיו"ר זמנית של ה-DNC, המטה הארצי של המפלגה הדמוקרטית.

לפני כשבועיים פירסם "ויקיליקס" מייל של ברזיל שבו הדליפה למנהלת התקשורת של קלינטון שאלה בנושא מדיניות עונשי המוות בארה"ב, שעמדה להישאל בעימות טלוויזיוני שהתקיים בחודש מרץ בקולומבוס, אוהיו. כזכור, סנדרס התמודד מול קלינטון על תפקיד המועמד לנשיאות בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית.

במקרה ההוא, ההדלפה לברזיל הגיעה כנראה ממנחה ששייך לרשת הטלוויזיה האפרו-אמריקנית TV One, ולא מ-CNN. ואולם, השבוע פורסם מייל אחר, בו ברזיל סיפקה לאנשי קלינטון מראש שאלה שעמדה להישאל בעימות אחר מול סנדרס, גם כן בחודש מרץ. הפעם, זו היתה שאלתה של אישה מהעיר פלינט במישיגן – העיר בה נערך העימות – שבריאות משפחתה נפגעה בגלל דליפת עופרת למערכת המים העירונית. שני מנחי העימות בפלינט היו אנשי CNN.

בנוסף, דלף מייל שבו ברזיל מבטיחה להעביר למקורבי קלינטון שאלות נוספות מהעימות באוהיו.

בעקבות ההדלפה השנייה, הדיחה CNN את ברזיל מתפקידה כפרשנית. ואולם, מבקרים דורשים כעת כי CNN תמנה חוקר עצמאי לבדוק את הפרשה. כתב התקשורת של אתר The Hill, ג'ו קונצ'ה, דרש חקירה עצמאית ע"י חברה חיצונית, בכדי לאתר את "הסרטן" בו לקתה הרשת.

יו"ר CNN, ג'ף זוקר, אמר שהוא "נגעל" מהמידע על ברזיל. היו"ר הקודם, ג'ון קליין, התראיין ברשת "פוקס" ואמר של-CNN יש אינטרס עליון לנקות את שמה ולוודא שנפילות מעין אלה לא יקרו שוב.