הכותל המערבי. לשמור על קדושתו
הכותל המערבי. לשמור על קדושתוצילום: רויטרס

בעקבות המהומות הבוקר בכותל המערבי, לאחר שקבוצה של נציגי הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל ערכו צעדה משער האשפות אל הכותל קורא בערוץ 7 מתי דן, יו"ר עמותת עטרת כהנים לכל הציונות הדתית להצטרף למאבק נגד מתווה הכותל לרפורמים.

"כבר כמה שנים שהקבוצות הלא אורתודוכסיות מנסות לכפות בכוח על הציבור הדתי אמוני לשנות את הצביון של רחבת הכותל המערבי. לצערי, לאחר ששופטי בית המשפט העליון החליטו שלכותל אין קדושה של בית כנסת - נזרעו זרעי הפירוד. בנקודת הזמן הנוכחית מתווה הכותל לא קיבל תוקף - למרות שזה כבר עבר בממשלה, ולכן הרפורמים החליטו ללכת לבית המשפט העליון כדי לכפות על הממשלה לבצע את המתווה".

לדבריו מתווה הכותל הדרומי נולד בחטא וחייבים לבטלו. "המתווה נעשה מאחורי גבה של הרבנות הראשית, שעל פי החוק כל מהלך והחלטה במקומות הקדושים חייבים להיעשות בהסכמתה".

"כרגע הכול תקוע, אבל הרפורמים והקונסרבטיבים מנסים לעשות פרובוקציות - כדי לכופף את כולם להסכים למתווה שיחלק את הכותל לשניים. הם רוצים שכל מי שמגיע לכותל יוכל לבחור איפה להתפלל - האם בחלק הדתי או בחלק הדרומי הפלורליסטי", אומר דן.

לטענתו, "רוצים לסגור עלינו ולבטל את הצביון הדתי שעוד נשאר במדינה. חברו לכאן כוחות רבים - בית המשפט העליון התנועה הרפורמית והיועץ המשפטי לממשלה שיכול היה בקלות להורות הבוקר למשטרה לחסום את הכניסה של הרפורמים לכותל - כי הכותל אינו מקום של הפגנות, אבל לא עשה את זה".

דן מקווה שהציונות הדתית תצטרף למאבק. "לעם היהודי יש היסטוריה ארוכה של מלחמות בין הצדוקים לפרושים, אבל אף פעם לא חילקו את הר הבית לשניים. ישבנו השבוע עם השר אורי אריאל, עם יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומיאנסקי וח"כ בצלאל סמוטריץ' ובדקנו כיצד אפשר לבטל את החלטת הממשלה על מתווה הכותל הדרומי".

"חייבים לדאוג לכך שהמסורת שהיתה עד היום תימשך. הרפורמים הצהירו בעבר שאין קדושה בכותל ושהם לא מאמינים שיבנה שם בית מקדש, אז מדוע הם משתמשים בכותל כקרדום לקדם את האג'נדה שלהם לפרק את הרבנות הראשית? לצערי קשה כיום להלחם במתווה, לאחרי שראשי הבית היהודי למעט השר אורי אריאל תמכו ברפורמים. אני קורא מכאן לציבור שלנו להשפיע על ראשי המפלגה להמשיך במסורת של התנועה הדתית לאומית - ולפעול כדי לבטל את המתווה הזה שפוגע בשריד בית מקדשנו".