איך נראים החיים בלי סוכר?

העיתונאית רוני זינגר עזבה את התקשורת, לטובת קריירה חדשה במיזם "אתגר ללא סוכר" המעודד צימצום צריכת סוכר. לזינגר מצטרפת נועה אברהם, דיאטנית קלינית במקצועה וביחד הן נותנות מענה לשינוי הרגלי התזונה ולהורדה במשקל.

בראיון לערוץ 7 היא מספרת על המיזם המעורר מודעות למה שמסתתר במזון שלנו - ועל הסכנות שעלולות להיווצר מאכילת סוכרים רבים ומיותרים.

"זו תוכנית של 30 ימים העוסקת בחיתוך סוכר מהצלחת. קוראים לזה 'אתגר ללא סוכר'. הכל מתנהל בפייסבוק ובאינטרנט. אנחנו רושמים אנשים שרוצים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ועל הדרך להוריד הרבה במשקל שלהם - ובעצם ללמוד ולהבין את נזקי הסוכר".

"אנשים אוכלים הרבה יותר סוכר ממה שהם חושבים. סוכר זה לא שוקולד וסוכריות - אלא גם פסטה, ותפוחי אדמה ואנחנו מלמדים איך מזהים אותן ומוצאים לו תחליף", מסבירה זינגר.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ישראלי ממוצע צורך כ-30 כפיות סוכר ביום, בעוד ההמלצה היא בין חמש לשבע כפיות.

זינגר מבטיחה שלמרות היעדרותו של הסוכר - המשתתפים בתוכנית לא סובלים ואפילו נהנים מאוכל טעים, "זה לא חייב להיות אוכל מבאס, זה יכול להיות טעים ומהנה ועדיין מופחת, מצומצם ואפילו נטול סוכר".

את נזקי הסוכר מרגישים ישראלים רבים - שכן הסכרת היא המחלה הנפוצה ביותר בעולם המערבי ובישראל. "אנשים מתים מסכרת ומהתחלואות שלה. אנחנו אומרים שזו המחלה היחידה שאפשר לפתור בתזונה נכונה", מסכמת זינגר.