עדינה בר שלום
עדינה בר שלוםפלאש 90

חנוך ורדיגר, יו"ר רשת החינוך החרדית אור נהרדעא שמפעילה מוסדות אקדמאים לצעירות ואברכים חרדים בסמוך למכון לב, זועם על החלטת המל"ג לסגור את המכללה החרדית בירושלים אותה הקימה וניהלה הרבנית עדינה בר שלום, בשל חובות מצטברים ומחסור בתלמידים.

לדבריו המל"ג דאג "לייבש" את המכללה החרדית ודחף לסגירתה, "ככה בדיוק נהגו ברוסיה הצארית כשרצו לגרש מישהו. קודם היו שוללים לו את רישיון העבודה ואז מגרשים אותו כי אין לו עבודה. זה מה שעשו עם המכללה החרדית.

"במשך שנים הות"ת התנכל לעדינה בר שלום מתוך מחשבה מוטעית שחרדים צריכים להשתלב במחלקות החרדיות בתוך האוניברסיטאות ולא בתוך מכללות חרדיות וזו התוצאה", קובע ורדיגר.

בשיחה עם ערוץ 7 מדגיש ורדיגר כי רק המודל של המכללה בראשות עדינה בר שלום הוא המודל שמתאים לציבור החרדי, "בר שלום איפשרה להרבה בנות חרדיות להיכנס לאקדמיה ולא להישאר רק במסגרות שהיו מקובלות עד אז לתואר בחינוך.

"היא יצרה פלטפורמה שאפשרה ללמוד את המקצועות האקדמאים באווירה חרדית מתאימה תחת פיקוח אקדמאי. זה היה פתרון שמתאים לציבור החרדי וכלכלית שכר הלימודים היה בדומה לאוניברסיטה ולא למכללה פרטית", מספר ורדיגר.

לדבריו החרדים לא ילכו ללמוד במחלקות חרדיות בתוך אוניברסיטאות, "גם אם הלימודים במחלקות החרדיות זה בבניינים נפרדים, עדיין הקמפוס פתוח לכולם. כל בחורה ובחור חרדי שרוצים לשמור על הסטאטוס שלהם אם הם לא נשואים, לא יבואו לקמפוס מעורב שבנות מסתובבות שם בקוד לבוש לא מתאים ובנים לא מבינים את קוד ההתנהגות כלפי בנות חרדיות.

''אף אמא חרדית לא תשלח את הבת שלה לקמפוס פתוח. הרי מה תעשה הבת החרדית כשהיא צריכה ללכת לספריה? ברור שזה לא מתאים". ורדיגר מקווה שהמל"ג יתעשת, "צריכים לשבת כאן אנשים לא אינטרסנטים שמבינים את העולם החרדי ולפי זה לפעול וכך נצא נשכרים.

"צריכים להבין שאם החרדים יודרו מהאקדמיה זו תהיה פגיעה קשה בהם ובמדינת ישראל, כי בעוד 15 שנה יהיו כאן הרבה חרדים שאם הם לא ישתלבו בתעשייה ובמשק זה יהיה אסון כלכלי ולאומי".

סטירת לחי לחברה החרדית

נזכיר כי לאחר החלטת המל''ג לסגור את המכללה החרדית, מסרה הרבנית עדינה בר שלום בתגובה "אני מסרבת לקבל את ההחלטה הזאת. לצערי הרב המועצה להשכלה גבוהה לא משכילה להבין את הציבור החרדי ופוגעת בתהליך החשוב שהחל מאז הקמת המכללה.

''אבי, מר"ן הרב עובדיה יוסף זצ"ל הוביל את הקמת המכללה מתוך הבנתו המעמיקה בצורך של הציבור החרדי להשתלב באקדמיה ולהתפרנס בכבוד - מחובתי להמשיך ולפעול בדרך זו. ההחלטה לסגור את המכללה החרדית היא סטירת לחי לחברה החרדית ולחברה הישראלית''.

בר שלום קראה למועצה להשכלה גבוהה לחזור בה מהחלטתה השגויה, וקראה ''לכל מי שהציבור החרדי יקר לליבו להירתם להמשך בנייה ופיתוח של האקדמיה החרדית".