ישדרו חדשות? ערוץ 20
ישדרו חדשות? ערוץ 20צילום: ערוץ 20

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין החליטה היום (חמישי) לפרסם שימוע ציבורי בטרם תאשר את בקשת הערוץ הייעודי למורשת ישראל (ערוץ 20) לשדר חדשות.

ערוץ 20 עלה לאוויר בחודש אוגוסט 2014, כשבהוראות רישיונו נקבע כי הוא רשאי לשדר חדשות בכפוף לקבלת אישור ממועצת הכבלים והלווין.

בחודש מרץ השנה הגיש ערוץ 20 למועצה בקשה להפיק ולשדר חדשות, ובחודשים שחלפו מאז הגיש הערוץ השלמות והבהרות, על פי דרישות הצוות המקצועי של המועצה.

בין השאר נגעו ההשלמות וההבהרות בנושא אופי השידורים; המערך הטכני שישמש את שידורי החדשות; התכנית העסקית של הערוץ; כוח האדם שיעסוק בשידורי החדשות ועמידת הערוץ בתנאי הכשירות הקבועים בדין לשם קבלת אישור לשדר חדשות.

המועצה מבהירה כי בשעות צפיית שיא יותר לערוץ לשדר לכל היותר שעה אחת של שידורי חדשות. בנוסף, בשעות שאינן שעות צפיית שיא, יותר לערוץ לשדר 3 מבזקים באורך של 10 דקות כל אחד לכל היותר.

שידורי החדשות ייכללו במכסת התכנים הכלליים (תכנים שאינם שידורי מורשת) העומדת על 25% מכלל שידורי הערוץ.

כחלק מההחלטה על פרסום השימוע, החליטה המועצה לבצע שינויים בנספח האתיקה ובנספח ההפרדה המבנית והעסקית של הערוץ כך שיתאימו גם לשידורי חדשות. בנוסף קבעה המועצה - בהתאם להתחייבות הערוץ - כי עליו להצטרף למועצת העיתונות לה תקנון אתיקה המחייב את חבריה.