Waze
WazeYonatan Sindel/Flash 90

המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל הודיעו היום (חמישי) על שיתוף פעולה עם חברת Waze, אשר כולל העברת מידע דו-כיווני על מצב התנועה, אירועי תנועה ושינויים מתוכננים בכבישים.

תכנית ה-Connected Citizens Progam הבינלאומית של ''וויז'' מקדמת התייעלות, תובנות עמוקות יותר של נתוני התנועה והפיכת הכבישים לבטוחים יותר עבור ציבור הנהגים.

משטרת ישראל מצטרפת כעת ליותר מ-100 שותפים נוספים בכל רחבי העולם. תכנית ה-Connected Citizens Progam מאפשרת לכלל השותפים לנטר זרימת תנועה בכבישים ולנצל את המידע בזמן אמת, בכדי לצמצם פקקי תנועה ולשפר את יכולת קבלת ההחלטות התכנוניות באופן מושכל יותר.

הנתונים אשר וויז מספקת לשותפים בזמן אמת, הינם אנונימיים לחלוטין, ומבוססים על מידע בדבר פקקי תנועה ואירועים אשר מדווחים על ידי חברי קהילת וויז.

המשטרה תספק מידע ודיווחים על סגירות כבישים, עבודות מתוכננות, אירוע תנועה מרכזיים, וכן צמתים וכבישים מסוכנים, בכדי לייצר תמונת מצב כוללת ומלאה של התנועה בכבישים והשפעתם על תנאי הנסיעה ובכך לאפשר לנהג לבחור את דרכי הגישה הטובות ביותר.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר כי ״המשטרה חייבת להיות בחזית הטכנולוגיה ולעשות שימוש ביכולות המתקדמות ביותר הקיימות כמו אלה של Waze. שיתוף הפעולה יאפשר למשטרה לעקוב כל העת בזמן אמת על עומסי התנועה ועל הרגלי הנסיעה של הציבור ולתת מענה טוב יותר להזרמת התנועה ולהגעה בטוחה יותר״.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך אמר "הצבנו כיעד ארגוני לממש כל התייעלות בהנגשת המידע מהמשטרה לאזרח באופן ישיר ומיידי. שיתוף הפעולה עם חברת Waze יהווה נדבך טכנולוגי נוסף שיאפשר למשתמשי הדרך לקבל בזמן אמת מידע אודות מצב הכבישים ולהגיע בבטחה למחוז חפצם".

"היכולת של משטרת ישראל להנגיש ולשפר את השירות לנהגים באופן יעיל ומהיר יותר על סמך המידע המתקבל- לא תסולא בפז", הוסיף ניצב ירון בארי, ר' אגף התנועה היוצא שהניע את היוזמה הברוכה.

״שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל מהווה צעד נוסף בהתחברות הגלובלית של וויז עם שותפים משמעותיים כדי לפעול בצוותא לשיפור השירות לציבור הנהגים״, אמר גיא ברקוביץ, מנהל תפעול וקהילות בוויז. ״וויז מצטיינת בקבלת מידע בזמן אמת, אך היכולת לעבות ולשדרג את תמונת התעבורה עם מידע עתידי ומתוכנן מראש, מאפשרת לשפר את רמת השירות הניתן לכלל חברי קהילת וויז בעולם״.

מרכיב חשוב ובסיסי במסגרת תכנית ה-Connected Citizens Progam, הינו שיתוף הפעולה הגלובלי אשר נוצר בצורה ישירה בין כלל השותפים ברחבי העולם. במסגרת שיתוף הפעולה, חולקים ביניהם הגופים והארגונים השונים את ממצאיהם ומחקריהם, ועל ידי כך מפרים אחד את השני בדרכים השונות לשיפור התנועה והניידות בצורה גלובלית.