המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ ערך היום (חמישי) כנס בחירות בג'קסונוויל שבפלורידה, והסביר שם מדוע אסור שיריבתו הילארי קלינטון תיכנס לבית הלבן.

נציין כי פלורידה היא מדינה מתנדנדת ששווה 29 אלקטורים ולכן מכריעה במיוחד במירוץ לנשיאות.

"הקלינטונים הם העבר המטונף של ארה"ב", פתח טראמפ את דבריו, "ב-8 בנובמבר, כשננצח במירוץ לבית הלבן, ננקז את הביוב".

טראמפ תקף את מדיניות ההגירה של קלינטון, שלדבריו מתכננת עלייה של 550% במהגרים מסוריה. ''היא תפיץ את האסלאם הקיצוני. זו הסיבה שנשים רוצות אותי כנשיא, אני מאוד מצליח עם נשים, כי הן יודעות שאני אביא לארה"ב ביטחון. אני מקבל עכשיו תמיכה מקבוצות שאפילו אני לא חשבתי שיתמכו בי".

"לסינים אין כבוד לאובמה ובעיניהם הילרי היא בדיחה", סיפר המועמד הרפובליקני. ''הם חולמים שהילרי תהפוך לנשיאה. אני מכיר את הסינים, אני עושה איתם עסקים, ואני יודע שהם לא מכבדים אותנו".

טראמפ גם הזכיר את פרשת המיילים וטען כי נגד קלינטון יוגש כתב אישום. "אם הייתי הילרי, הייתי מפטר את ראש הקמפיין ג'ון פודסטה, אבל היא לא יכולה לפטר אותו כי יום אחד הוא צריך להיות עד תומך במשפט שלה".

בתוך כך, המועמד הרפובליקני הודיע כי היה רוצה לראות את מנהל הכספים שלו, סטיבן מנוצ'ין, כשר האוצר הבא של ארה"ב, אם ינצח בבחירות לנשיאות בשבוע הבא. מנוצ'ין, איש עסקים ושותף לשעבר בגולדמן זאקס, ייסד את חברת קרנות הגידור LP.

על פי דיווח של רשת החדשות פוקס ניוז, הרשויות מאמינות שקיים סיכוי של 99% שלחמש סוכנויות ביון של מדינות שונות הייתה נגישות לשרת הפרטי של הילארי קלינטון.

יו"ר הוועדה לביטחון המולדת, מיכאל מקיואל, אמר בעקבות הדיווח כי הטיפול של קלינטון במערכת המיילים שלה בתקופת כהונתה כשרת החוץ היה לא פחות מ"בגידה".

"היא חשפה מידע לאויבינו", אמר מקיואל לרשת פוקס. "ליריבים שלנו יש מידע מאוד רגיש, לדעתי, למען האמת, מדובר בבגידה".