וורקמן חוגג הערב ניצחון ביתי ראשון העונה
וורקמן חוגג הערב ניצחון ביתי ראשון העונהצילום: מיכה קיזנר, מכבי חיפה, מנהלת הליגה

רב הדומה על השונה בין מכבי חיפה לעירוני נהריה. מעבר למיקומן הגיאוגרפי, שתי הקבוצות פתחו את העונה הנוכחית עם ניצחון בודד מתוך ארבעה משחקים, זאת אחרי שאת העונה שעברה סיימו שתיהן במקומות גבוהים בטבלת ליגת העל שבכדורסל, מקומות 3-4.

זאת ועוד, בכל שלושת הפסדיהן העונה, שתי הקבוצות הובילו במהלך הרבע האחרון כשרק בסיומו שמטו את ההובלה בדרך להפסד מאכזב.

הערב (ראשון) המשחק ביניהן נגמר כבר לאחר רבע אחד של משחק, כשידה של מכבי חיפה הייתה על העליונה כשזו הביסה את האורחים מנהריה בתוצאה 75:96.

אחרי שהצטיינה בעונה שעברה בעיקר בתחום ההגנתי, הערב הציגה חיפה משחק התקפי מרשים ויעיל, כזה שהביא לה את הניצחון הביתי הראשון העונה בליגת ווינר סל אחרי שני הפסדים ביתיים, ולא הותיר לחבורה הצפונית מנהריה שום סיכוי.

למרות שהופיעה בסגל חסר ללא ג'ון דיברתולומיאו וג'אריד פיימוס הפצועים, שחקני חיפה הציגו משחק התקפה יעיל ומשובח כשכבר לאחר 10 דקות של משחק הובילו בהפרש דו ספרתי עם 11:27.

נהריה ניסתה לחזור, אך מול היעילות של שחקני חיפה והמוטיבציה שלהם, זה לא הספיק. נהריה, שבינתיים נוחלת אכזבה קשה גם במפעל האירופי, ליגת האלופות של פיב"א כשהיא ללא ניצחון אחרי שלושה מחזורים שם, לא מצליחה להתחבר גם בליגה הישראלית ונראה שהקבוצה הצפונית שכבר ביצעה שינוי אחד בסגל הקבוצה כשהחתימה את דרווין קיצ'ן ששיחק בעונה שעברה במדי הפועל ירושלים והערב לא קלע אף ולו נקודה, צפויה להילחם על מקומה העונה בליגת העל. הכי רחוק ממה שחשבו וחלמו ראשי הקבוצה בתחילת העונה.

הרבו לקלוע לחיפה: בלייזר 19, שמחון ומיצ'ל 16 כ"א, פרז ומנדז-ולדז 14 כ"א, וורקמן 10, גרייבס 7.

לנהריה: שולדבראנד 16, נאש 13, גייטס 12, בראון 11, אסנטי 9, ברקוביץ' 6, דגלאס 5, בר-אבן 3.

קבוצה נוספת שניצחה הערב במסגרת המחזור החמישי בליגת ווינר סל היא הפועל ת"א. אחרי שירדה מנוצחת בדרבי התל אביבי הראשון לעונה, והפסד שקדם לזה, הצליחו הערב האדומים מת"א לנצח את בני הרצליה בתוצאה 77:84.

האדומים לא הציגו משחק גדול, אבל עם דחיפה של מעל 3,000 אוהדים באולמם הביתי, היכל הדרייב אין, זה הספיק לניצחון חשוב על יריבה לא קלה, כזו שעוד לא השיגה העונה ניצחון חוץ.