על בגידה ונאמנות. עוז
על בגידה ונאמנות. עוזצילום: תומר נויברג. פלאש 90

הסופר עמוס עוז יהיה היום (שני) אורח הכבוד בטקס בו יוענק לארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' פרס אלטרנטיבי בגובה 20,000 שקלים במקום פרס שנשלל מהארגון על ידי נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ׳ רבקה כרמי.

את ביטול הענקת הפרס לארגון נימקה הנשיאה בטענה ש'שוברים שתיקה' ״אינו נמצא בקונצנזוס הלאומי". בתגובה לדברים פתחו אנשי סגל וסטודנטים במחאה, גייסו כסף אותו יעניקו כפרס אלטרנטיבי בטקס שיתקיים היום באולם שרה תדמור שבאוניברסיטת בן גוריון.

ב'שוברים שתיקה' טוענים כי אנשי אקדמיה וציבור ביקרו את החלטת פרופ' כרמי וטענו שמדובר בהחלטה נפסדת שמעידה על פחד וכניעה ללחץ פוליטי, החלטה הפוגעת קשות בחופש הביטוי ובחופש האקדמי.

בטקס יישא דברים הסופר עמוס עוז אודות "בגידה ונאמנות" וכן תרצה גם מנכ"לית הארגון, יולי נובק שמסרה: "משמח לגלות שאל מול ההתקרנפות, האלימות והשתקה קמים כוחות חזקים ואמיצים שמסרבים לוותר על הדמוקרטיה ונלחמים איתנו על הזכות והחובה לבקר ולחשוף את האמת על המתרחש בשטחים הכבושים".

יצוין כי אל מול הטקס בכוונת תא "יש עתיד" שבאוניברסיטה להפגין. "אנחנו מתנגדים באופן נחרץ להענקת הפרס לארגון 'שוברים שתיקה'. לאחר שאוניברסיטת בן גוריון עשתה את המעשה הראוי וביטלה את הענקת הפרס הרשמית 'לשוברים שתיקה' עכשיו מאפשרת האוניברסיטה לקיים בשטחה הענקת פרס אלטרנטיבי. זה בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו מתכוונים להביע את מחאתנו מחר", אומרים בתנועה ומוסיפים, "את הפעילות של שוברים שתיקה בחו"ל יש לגנות ולא להוקיר. בעוד אנו פועלים לילות כימים למען חיזוק הקשרים הבינלאומיים של ישראל והעלאת התמיכה העולמית בה, הפעילות של 'שוברים שתיקה' מעודדת את הדה-לגיטימציה של ישראל בעולם ופוגעת בה באופן ישיר".