ח"כ סמוטריץ' על הצעת החוק

ועדת הפנים של הכנסת אישרה הבוקר (שני) ברוב של 9 תומכים מול 3 מתנגדים את הצעת החוק לאיסור הכניסה לישראל של תומכי החרם על ישראל.

את ההצעה יזם ח"כ לשעבר ינון מגל בזמן חברותו בכנסת, ולאחר שהתפטר מהכנסת ממשיך בקידומה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי).

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "בשנים האחרונות גוברות הקריאות לחרם על מדינת ישראל. נראה כי זוהי חזית חדשה של מלחמה נגד ישראל, אשר עד כה נמנעה המדינה מלהיערך אליה כראוי. הצעת חוק זו באה למנוע מאנשים או מנציגים של חברות, עמותות וארגונים הקוראים לחרם על ישראל, לפעול בתוך שטחי מדינת ישראל לקידום רעיונותיהם".

ח"כ סמוטריץ' אמר בסיום הדיון: "אישרנו היום לקריאה ראשונה הצעת חוק פשוטה וטריוויאלית שמשקפת בריאות טבעית של מדינה שאוהבת את אוהביה ונלחמת באויביה".

"מדינת ישראל נלחמת במספר חזיתות במקביל. בלחימה של צה"ל בהגנה על גבולותינו ובחזית נוספת- מלחמה מול תנועת BDS וחרמות על מדינת ישראל. הגיע הזמן שנפסיק להפנות את הלחי השנייה ונמנע את כניסתם של כל אותם גורמים אנטישמיים שפועלים ללא הרף לפגיעה במדינת ישראל", הוסיף.

לקראת סוף הדיון הוציא יו"ר הוועדה דודי אמסלם מהדיון את ח"כ ג'מאל זחאלקה שאמר "אני מציע להוסיף להצעת החוק את מי שקורא לגירוש ערבים מהארץ, שתימנע כניסתו".

יו"ר הוועדה השיב לו "אל תהיה אלים. בגלל שראית טלוויזיה אתה צועק?" ח"כ זחאלקה הטיח בפני חברי הועדה "אתם צבועים". יו"ר הוועדה קרא להוציא את ח"כ זחאלקה "תוציאו אותו. חצוף, אלים, בריון. אין לך טיפת כבוד".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם אמר לאחר הדיון "בכל הזדמנות ח"כ זחאלקה מכפיש את המדינה והוא עושה זאת בצרחות, באלימות. אני לא מאמין שיש מדינה אחת בעולם שלא הייתה שמה אותו מאחורי סורג ובריח בדיוק כמו את מורו ורבו עזמי בשארה. הוצאתי אותו כי הוא איש אלים. יש לו הרבה שנאת ישראל".