משה כחלון

שר האוצר ויו"ר מפלגת ''כולנו'', משה כחלון, התייחס לתקציב המדינה בישיבת הסיעה שהתקיימה היום (שני) במשכן הכנסת, וביקש מחברי הקואליציה להתייצב מאחורי התקציב, להצביע בעדו ולא לעורר בעיות קואליציוניות, כלשונו.

"המבחן של הקואליציה הוא מבחן העברת התקציב", אמר כחלון. ''זהו תקציב אחרון לממשלה הזו ויהיו כיפופי ידיים. התקציב חייב לעבור כפי שהוא. אין לי ספק שזה יקרה כי זה אינטרס של כולם".

כחלון הבהיר, ''התקציב הזה הוא לא של משה כחלון ולא של מפלגת כולנו, התקציב הוא של מדינת ישראל ואזרחי ישראל. משקיעים בעולם מסתכלים ובוחנים כיצד נעבור את התקציב הקרוב. כלכלת ישראל איתנה: הגירעון נמוך, יחס חוב לתוצר נמוך והאבטלה נמוכה במונחים היסטוריים", סיפר.

שר האוצר הסביר כי ''הרגישות שלנו אל מול העולם היא אחת - יציבות הממשלה. כל העולם מסתכל עלינו והשווקים מגיבים לרעה כשמתערערת יציבות הממשלה.

''גם אם יש מישהו שרוצה לגרום לי או למפלגת כולנו נזק באמצעות התקציב ויציבות הממשלה, שידע שהוא גורם נזק לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל וזה עלול לעלות לנו ביוקר", הזהיר.

הוא קרא לכל חברי הכנסת והשרים, ''אל תשתמשו בתקציב כבן ערובה. התקציב הוא של צה"ל, של החינוך ושל מערכות הבריאות והרווחה. התקציב של מדינת ישראל. הוא לא תקציב שלי. אני בטוח שחברי הכנסת יגלו אחריות ויעבירו את התקציב".

שר האוצר התייחס לרפורמות הצפויות לעבור במסגרת התקציב הקרוב וכן לרפורמות שעברו במסגרת התקציב לשנים 215-216. כחלון ציין את העלאת שכר חיילי החובה ב-50%, את מאות מיליוני השקלים שהוקצו להגדלת קצבאות השלמת הכנסה לקשישים, ואת תוכנית חסכון לכל ילד אשר במסגרתה לכל ילד בישראל יהיה חסכון של כ-20 אלף ש"ח.

במסגרת המאבק ביוקר המחיה, שר האוצר ציין את דו"ח קרן המטבע העולמית שקבעה כי ישראל היא אחת המדינות הבולטות בהן מדיניות הממשלה הביאה לירידת מחירי המזון. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנה האחרונה מחירי הפירות והירקות ירדו ב-3.6%, מחירי המזון ב-1.6%, ומחירי התחבורה והתקשורת ירדו בכ-3%.