עמוס עוז
עמוס עוזצילום: תומר נויברג. פלאש 90

הסופר עמוס עוז השתתף הערב (שני) בכנס באוניברסיטת בן גוריון, שבו הוענק לארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" פרס כספי אלטרנטיבי, לאחר שנשיאת האוניברסיטה פרופ' רבקה כרמי החליטה למנוע את הענקת "פרס ברלסון" לאנשי הארגון לפני מספר חודשים.

הכנס התקיים ביוזמת מספר מרצים באוניברסיטה. מחוץ לאירוע הפגינו עשרות סטודנטים המשתייכים לימין יחד עם פעילי מפלגת יש עתיד.

"לפעמים בהיסטוריה, מי שכינו אותם 'בוגדים' התגלו ברבות הימים כמורי דרך", אמר עמוס עוז באירוע ושיבח את מקבלי הפרס מ''שוברים שתיקה''. לדבריו, "באחרונה, ובייחוד בימים האחרונים, אני שואל את עצמי מדוע ארגונים כמו 'שוברים שתיקה', 'בצלם' ו'שלום עכשיו' מעוררים אצל כך כך הרבה אנשים רגשות פחד, זעם ועוינות.

''לא רק אצל אנשי ימין קיצוניים, גם אצל אנשים שרואים עצמם אנשי אמצע, מרכז הדרך, אנשים מתונים. הסיבה לעוינות הזאת איננה בגלל הסיבה שיריבינו גזענים. רובם המכריע אינם גזענים. גם לא בגלל שכל יריבינו סותמי פיות, רובם המכריע אינם סותמי פיות. רובם המכריע אינם שונאי ערבים".

"אנשים רוצים להרגיש טוב ו'שוברים שתיקה' מפריע להרגיש טוב", טען עוז. ''אנשים רוצים שמדינת ישראל תיראה טוב ו'שוברים שתיקה' מפריע למדינה להיראות טוב. זה אנושי לגמרי, איני בז לרגש הזה. נדמה להם בטעות שמה שגורם למדינה להיראות לא טוב הם אנשים שחושפים את העיוותים המוסריים של המדינה".

אונ' בן גוריון, הערב
אונ' בן גוריון, הערבצילום:ענבר אלפסי

כאמור, מחוץ לכנס השמאל הקיצוני הפגינו עשרות סטודנטים וצעירי מפלגת ''יש עתיד''. ראש תא "אם תרצו" באוניברסיטת בן גוריון יוליה קוסנצ'וק אמרה כי "מרצים באוניברסיטת בן גוריון שכחו שאת משכורתם הם מקבלים מכספי משלם המיסים הישראלי.

"עם התייצבותם לצד ארגון התעמולה 'שוברים שתיקה', עומדים הם בחזית אחת עם מכשירי תנועת החרם הבינלאומית נגד ישראל (BDS) ומחזקים בכך את תעשיית השקרים נגד ישראל. עצרת המחאה הבהירה לכל אלה המבקשים לפגוע במדינת ישראל כי הם חצו מזמן את גבול הטעם הטוב".

לדברי קוסנצ'וק, "אם בן גוריון היה נוכח באירוע זה הוא היה מתהפך בקברו. האוניברסיטה הקרויה על שמו ועל בסיס חזונו ליישוב הנגב הפכה לתומכת בארגון הזוי וקיצוני. בכך בחרו חלק מהמרצים לחזק לא רק את תופעת הדה לגיטימציה מבפנים המובלת באמצעות מימון זר, אלא אף לתרום לחיזוק מסע החרם הבינלאומי נגד מדינת ישראל''.