מערכות הירי בפעולה
מערכות הירי בפעולהצילום: דוברות רפאל

חברת רפאל שפיתחה את המערכות מתקדמות להגנה אווירית "כיפת ברזל", "קלע דוד" ו"ספיידר", ביצעה בתחילת החודש סמינר בינלאומי להגנה אווירית ולהדגמת ירי של מערכות "ספיידר" ו"כיפת ברזל".

בסמינר השתתפו נציגים בכירים מ-16 מדינות ובמסגרתו נערכו הרצאות, תדרוכים, ביקורים ופגישות עם נציגים בכירים במשרד הביטחון ובחיל האוויר.

הסמינר התקיים בהובלת חטיבת מערכות לעליונות אווירית ברפאל האחראית על פיתוח מערכות להגנה אווירית וטילי אוויר-אוויר.

חברת רפאל הינה שחקנית מובילה בתחום ההגנה האווירית בארץ ובעולם, והיא בעלת מורשת רבת-שנים בתחום זה. מערכת "ספיידר" להגנה אווירית כבר הוכחה במגוון גדול של ניסויים ובשדה הקרב, בשימוש על-ידי לקוחות זרים.

מערכת "כיפת ברזל" הציגה במבצע "צוק איתן" יכולות מרשימות ומאז פריסתה של המערכת היא יירטה למעלה מ-1,500 רקטות באחוזי יירוט של למעלה מ-90 אחוזים. יכולות כיפת ברזל להגנה אווירית נגד מל"טים ומזל"טים הוכחה אף היא במגוון ניסויים מוצלחים.

מערכת "קלע דוד", המפותחת בשיתוף עם חברת רייתאון, סיימה פיתוח ונמסרה לחיל האוויר .

יוסי הורוביץ, מנהל השיווק והפיתוח העסקי של חטיבת מערכות לעליונות אווירית ברפאל ציין כי אורחי הביקור התרשמו מאוד מהפיתוחים של רפאל בתחום ההגנה האווירית ומביצועי המערכות השונות שהודגמו בירי ובפריסה מבצעית. "ניתן לומר בגאווה שרפאל ממותגת בעולם כחוד החנית בתחום זה. נמשיך לשאוף לפיתוחים פורצי-דרך גם בעתיד", הוסיף הורוביץ.