מערת המכפלה
מערת המכפלהצילום: ערוץ 7

בית משפט השלום בירושלים דחה אתמול (שני) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של נער יהודי כבן 14 ב-4 ימים והורה על שחרורו לביתו.

הנער נחשד כי השתתף בסמוך למערת המכפלה בתגרה עם ערבי כבן 17, וכן כי תקף שוטר מג"ב בעת מעצרו.

הסיפור החל כאשר הנער היהודי הגיע להשתתף בשמחה משפחתית במערת המכפלה. בסמוך למערה גידף בחור ערבי את הקטין היהודי, דבר שהביא לתגרה בין הצדדים. שוטרי מג"ב שהגיעו למקום עצרו את הנער היהודי ואילו הבחור הערבי שוחרר. במהלך המעצר נחבל הנער מאלימות שהופעלה כלפיו על ידי השוטרים.

בדיון שהתקיים אתמול, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של הנער ב-4 ימים נוספים לצורכי חקירה, בקשה שכאמור נדחתה ע"י שופטת בית משפט השלום בירושלים קרן מילר, אשר הורתה על שחרורו של הנער למספר ימים לביתו. בהחלטה כתבה השופטת כי יש לקחת במכלול הנסיבות את גילו הצעיר ואת העובדה כי לנער אין כל עבר פלילי.

לאחר השחרור מסר עו"ד זאב וולף אשר ייצג את הנער מטעם ארגון חוננו: "כפי שעלה בדיון ובחקירת הקטין, בעת שהגיע לאזור מערת המכפלה לרגל שמחה משפחתית הנער היהודי הותקף מילולית ע"י ערבי שקילל אותו ללא סיבה. לאחר עימות פיזי בין השניים, היהודי בן 14 והערבי בן למעלה מ-17, פנו שני שוטרי מג"ב לעצור את הנער היהודי, כאשר הוא מוכה על ידם".

"בסופו של דבר, הערבי שהחל בכל העימות נחקר כמתלונן ולא כחשוד ואילו הילד היהודי הפך לחשוד 'מסוכן' והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים נוספים, בנוסף ליממה בה היה עצור בהחלטת קצין משטרה. בית המשפט הבין את הסיטואציה והורה על שחרורו של הנער." מסר.

עו"ד וולף הוסיף: "למרבה הצער, שוב נוקטת משטרת ישראל עמדה חד צדדית בסכסוך בין ערבי ליהודי, והופכת אוטומטית את הערבי לקורבן ואת היהודי תוקפן, אף אם היהודי הוא נער צעיר בן 14 בלבד. בית המשפט לא הלך שבי אחר טענות המשטרה ושחרר את הנער".