בפעם האחרונה בה נפגשו שתי הקבוצות האדומות הבכירות של ליגת העל שבכדורסל, הייתה זו סגנית האלופה מירושלים שניצחה, בדרך לזכיה בתואר גביע ווינר סל, טורניר קדם העונה. היה זה ממש לפני חודשיים.

הערב (שלישי) נקבע בהגרלת שמינית גמר גביע המדינה שבכדורסל כי השתיים, הפועל ירושלים והפועל ת"א, ייפגשו שוב העונה ולא במסגרת ליגת העל, כי אם במסגרת שמינית גמר גביע המדינה. האם שוב המנצחת מבין השתיים תסיים את הטורניר עם הגביע הנכסף?

המשחק בין השתיים במסגרת גביע המדינה יתקיים בסמוך למועד המשחק ביניהן בליגת ווינר סל, ונראה כי על אף הפער הגדול בין הקבוצות והעומק, רצף המשחקים בין השתיים כמו גם העובדה כי בטורניר גביע הכל יכול לקרות, אי אפשר להמר על אחת מהשתיים בוודאות.

מלבד הפועל ירושלים והפועל ת"א, עוד 9 קבוצות מליגת העל ו-5 כאלו מהליגה הלאומית, הליגה השניה, הוגרלו למשחקי שמינית גמר גביע המדינה שבכדורסל, כשגם מכבי ת"א והפועל חולון הוגרלו מול יריבות מהליגה הבכירה - הפועל גלבוע גליל והפועל אילת, בהתאמה.

במפגשים שייערכו בין ה-17 ל-19 בדצמבר, תשחק האלופה מראשון לציון נגד מועמדת לאליפות העונה בליגה השניה, הפועל באר שבע, במשחק שיתקיים באולמה החדש, אולם הקונכיה שבבירת הנגב.

רשימת המשחקים המלאה:

מכבי רעננה - מכבי אשדוד
הפועל תל אביב - הפועל ירושלים
מכבי תל אביב - הפועל גלבוע/גליל
הפועל חולון - הפועל אילת
מכבי רחובות - בני הרצליה
הפועל באר שבע - מכבי ראשון לציון
עירוני נס ציונה - עירוני נהריה
אליצור קרית אתא - מכבי חיפה