טראמפ
טראמפReuters

שרים וחברי כנסת בישראל מברכים את דונלד טראמפ, הנשיא הנבחר של ארצות הברית.

שר החינוך נפתלי בנט אמר: "אני מברך את נשיא ארצות הברית הנבחר דונאלד טראמפ. אנו מודים להילארי קלינטון על ידידותה לישראל. אנו בטוחים שהקשר המיוחד בין ארה״ב לבין ישראל יישמר, ואף יתחזק. זהו ניצחון האמת הפשוטה על המוסכמות הישנות והמתפוררות, ניצחון האינטרס של המדינה על אינטרסים של אליטות שהולכות וקורסות אל מול עינינו''.

לדברי בנט, ניצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל - ''להודיע מיידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ, שהיא פגיעה ישירה בביטחוננו ובצדקת דרכנו. זוהי תפיסת הנשיא הנבחר כפי שמופיעה במצעו ובוודאי זו צריכה להיות דרכנו. חד, פשוט וברור. תם עידן המדינה הפלסטינית".

שר התחבורה ישראל כץ מסר: "אני בטוח שהיחסים הטובים עם ארה"ב ימשיכו".

שרת המשפטים איילת שקד בירכה גם היא את הנשיא הנבחר של ארצות הברית וכינתה אותו ''ידיד אמת של ישראל. אני בטוחה שטראמפ ידע לנתב באומץ את העולם החופשי ליעדים מוצלחים אל מול המלחמה העולמית בטרור. זאת הזדמנות לממשל האמריקאי להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, בירת ישראל הנצחית. הדבר יסמל את הקשר ההדוק והידידות האמיצה בין שתי המדינות".

שר האוצר משה כחלון אמר כי ''ישראל, כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מצדיעה לארה"ב, הדמוקרטיה הוותיקה בעולם, על הליך בחירות דמוקרטי המביע את רצון הבוחר.

"אנחנו מעריכים את הקשר העמוק בין העם בישראל והעם האמריקני, ואת הגיבוי והידידות של ארה"ב במדינת היהודים. יחסים אלו חוצי מפלגות וממשלים לאורך כל השנים", הוסיף כחלון. ''אנחנו מצפים לעבודה משותפת עם הממשל האמריקני החדש לטובת חיזוק הקשרים האסטרטגיים והכלכליים בין שתי המדינות".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר כי "הבחירות בארצות הברית הן המשך מגמה כלל עולמית של מיאוס מאליטות שלטוניות ותיקות, ורצון בשינוי חד וברור. בחירתו של טראמפ היא המשך של צונאמי חברתי, כלכלי ושלטוני, שאנו רואים במדינות רבות והוא יוביל לשינוי גם בישראל".

הרצוג הוסיף, "ארה"ב היא דמוקרטיה חזקה והקשר העמוק והחזק בין ארה"ב לבין ישראל הוא נכס ביטחוני, עליו יש לשמור מכל משמר, גם עם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. זאת תקופה של שינוי בכל העולם, וכך יהיה בקרוב גם בישראל".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בירך בפתח ישיבת המליאה את הנשיא הנבחר של ארה"ב. "אני מבקש, בשמי ובשם כנסת ישראל, לשלוח מכאן, ירושלים, ברכות לנשיא הנבחר של ארצות-הברית, דונאלד טראמפ ולסגנו, מייק פנס.

''יחסי ארצות הברית וישראל היו מאז ומתמיד הדוקים וחמים, ואני משוכנע שכאלה הם יוסיפו להיות גם בעידן טראמפ. אני מאחל לאומה האמריקנית שתוסיף לעמוד מאוחדת אל מול האתגרים של אמריקה ושל העולם. הצלחתך, מר טראמפ, היא גם הצלחתנו", אמר אדלשטיין.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה כי היא "מצפה לקיום ההבטחה להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. זה יהיה צעד היסטורי חשוב".

חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) מזמין את דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב הנבחר, לעלות להר הבית ולבקר ביהודה ושומרון.

''מסתמן שדונאלד טראמפ הולך להיות נשיאה החדש של ארצות הברית של אמריקה", אמר גליק. ''מתברר שהעם האמריקאי מאס בצביעות ובפוליטיקלי קורקט והעדיף על פניהם את הדוגריות".

גליק ביקש לשלוח לטראמפ ''ברכת ה' מירושלים", והוסיף: ''יאר ה' פניו אליך ויחונך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום. מאחל לו לעלות להר הבית ולהוביל ממקור האור והאנרגיה של העולם שיח של פיוס ושלום עולמי.

"מזמין אותו בביקורו בישראל לבקר ברחבי יהודה ושומרון ולראות במו עיניו שההתיישבות היא הדרך לשלום", הוסיף חבר הכנסת גליק.

ח''כ אורן חזן (הליכוד) משוכנע שטראמפ יהיה נשיא מצוין בכל הנוגע ליחסו לישראל. "מהיום הראשון של הקמפיין ולאורך כל הדרך כשקראו לו ליצן ולא הפסיקו להעליב ולזלזל בו (נשמע לכם מוכר?!), אמרתי שהנשיא הבא של ארה״ב הוא דונלד טראמפ.

״בניגוד לתקשורת ולסוקרים, שכנראה לא באמת מפנימים את השינויים שעוברים על ה'אזרח הרגיל' גם בארה״ב וגם בישראל, אני טוען כבר מזמן כי הגענו לסוף עידן ה׳פוליטיקלי קורקט׳ הציבור רוצה לשמוע את האמת ולא מילים מכובסות ומסרים עטופים בכוונות ניסתרות. התקשורת צריכה עוד להפנים ששיימינג בעידן הנוכחי והדבקת כינויים מעליבים ופוגעניים, יכולים לחזור אליה דווקא כבומרנג״.

ח״כ חזן הוסיף כי ״לכל אורך הדרך טראמפ הצהיר כי הוא מגבה את ממשלת ישראל, לא יכפה צעדים חד צדדיים בלי לקבל תמורה ויהיה קשוח הרבה יותר עם איראן ודאע״ש. גם הצוות סביבו הוא הכי פרו ישראלי שהיה אי פעם״.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיב, "הממליך מלכים ולו המלוכה. מברך את דונאלד טראמפ על היבחרו לנשיא ארצות הברית.נייחל ונתפלל שיהיה טוב לארצות הברית וטוב לישראל. נידרש לאחריות בחודשיים שנותרו לנשיא אובמה, על מנת שלא יזיק לישראל. אחר כך, בע"ה הכל פתוח במערכת היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית, גם ביחס לעתידנו הניצחי וחיזוק אחיזתנו ביהודה ושומרון. בוקר טוב אמריקה. בוקר טוב ישראל".

השר ישראל כץ אמר "אני מברך את הנשיא הנבחר. אני בטוח שהיחסים הטובים עם ארה"ב ימשיכו". כץ הוסיף בתגובה לשאלה "לא התערבנו בבחירות יש לנו מספיק צרות כאן".

יוחאי דמרי, ראש מועצת "הר חברון" מסר, "נצחונו של טראמפ הדהים את העולם. אין ספק כי אנו מקשיבים למשק כנפי ההסטוריה. מהפך 2017 באמריקה מחזיר אותי 40 שנה אחורה למהפך 1977 בארץ. התבטאויותיו של טראמפ, ללא ספק, הם האוהדות ביותר למדינת ישראל ולהתיישבות בוודאי בשנים האחרונות.

אני מקווה כי מהפך שלטוני זה יביא למהפכה תודעתית הכרתית מחשבתית ומעשית גם ביחס להתיישבות ביהודה ושומרון - הכרה כזו תהווה פתח והזדמנות לשלום אמיתי.

אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל לאמץ לאלתר את דו"ח לוי, ולהמשיך אמירה ציונית יהודית וערכית להמשך הבניה ברחבי יהודה ושומרון תוך החלת הריבונות היהודית על חצי מליון יהודים החיים כאן. ימיו הקשים של אובמה תמו בכל הקשור להתיישבות. אם נצליח ונשכיל לעבוד נכון ייתכן כאן שחר של יום חדש להתיישבות ולמדינת ישראל כולה".

תנועת 'נשים בירוק' והפורום למען ריבונות מברכים גם הם על בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב. התנועה שיגרה לטראמפ מכתב ברכה. ראשיה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מציינות כי כעת הן והעם בישראל מצפות למימוש הבטחותיו טראמפ למדיניות חדשה ביחס למזרח התיכון ולישראל, להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים ולביטולה, בהתאם למצע המדיני של המפלגה הרפובליקנית, של הקביעה שהובילה עד כה את המדיניות האמריקאית – פתרון שתי המדינות הוא היחיד בסכסוך הישראלי-ערבי.

במכתב הברכה שושגר למטה טראמפ בארה"ב מוקדשת ברכה מיוחד לעם האמריקאי שידע לבחור בערכי צדק, עמידה איתנה מול טרור ומדינות רשע, ערכי התנ"ך והנאמנות לידידי אמת. זאת אל מול מנגנון משומן של תקשורת, אילי הון וידוענים שניסו להפעיל מנופי שטיפת מוח על העם האמריקאי והעולם המערבי כולו לטובת הילארי קלינטון.

קצובר ומטר מוסיפות ומברכות גם את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, על עמידה איתנה במשך שמונה שנות כהונתו של ברק אובמה על אף הלחצים הכבדים שהפעיל עליו וההתגייסות להכשלתו במערכות הבחירות בישראל. ראש ממשלת ישראל הציב את האמת ההיסטורית, הציונית והמוסרית בדבר הקשר בין עם ישראל לארצו בפני האומות ובפני הנשיא האמריקאי היוצא מבלי להירתע, אל מול הניסיון לכפות עליו מדיניות של "אף לבנה לא תונח ביהודה ושומרון" עלה בידי ראש הממשלה להמשיך ולפתח את ההתיישבות ביו"ש, ועל כך ברכותיו ותודותיו של עם ישראל. "כעת, עם בחירתו של ידיד ישראל והעם היהודי, דונלד טראמפ, לכהונת נשיא ארה"ב, אנו מאמינות שיידע ראש הממשלה נתניהו למנף את הבחירה ואת השינוי הצפוי במדיניות ארה"ב לחיזוקה ביצורה וריבונותה של מדינת ישראל בארץ ישראל", דברי קצובר ומטר.

טראמפ: המערכת המושחתת מגנה על הילארי