שחקני הנבחרת הישראלית. המשחק יידחה?
שחקני הנבחרת הישראלית. המשחק יידחה?צילום: פלאש 90

האם משחקה של נבחרת ישראל במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018 מול נבחרת אלבניה יידחה? נראה שבשעות הקרובות יהיו התפתחויות חדשות ונוספות בפרשה הביטחונית שמאיימת על נבחרת הכדורגל של ישראל, כשבפיפ"א שוקלים לדחות את המשחק שאמור להתקיים במוצאי השבת הקרובה באלבניה.

כזכור, בשבוע שעבר עצרו הרשויות באלבניה ארבעה חברי ארגון המדינה האיסלאמית, דאע"ש, כשאלה הודו בחקירתם כי תכננו לבצע פיגוע בתוך תחומי אצטדיון הכדורגל בשקודר שבאלבניה, שם תשחק נבחרת הכדורגל של ישראל מול מקבילתה מאלבניה במסגרת המחזור הרביעי במוקדמות מונדיאל 2018 במוצאי השבת הקרובה.

הארבעה הודו בחקירתם כי תכננו לפגוע בשחקני הנבחרת הישראליים ובאוהדיהם, ובעקבות כך הוציאו במטה ללוחמה בטרור הודעה כי הם ממליצים שלא לנסוע לאלבניה וללוות את הנבחרת הישראלית במסעה.

בעקבות האיום הביטחוני ותכנון חברי החולייה שנתפסו, בהתאחדות הכדורגל האלבנית ביקשו מפיפ"א להעתיק את המשחק מאצטדיון בשקודר אל אצטדיון אחר הסמוך לעיר הבירה טיראנה, וכעת מתקיימים דיונים בין גורמי הביטחון בישראל ובאלבניה לבין ראשי פיפ"א בשאלה האם לדחות את המשחק או להעתיקו למקום אחר.

באם יידחה המשחק, לא תהיה זו הפעם הראשונה בה דוחים בפיפ"א משחקים בינלאומיים בשל איומי טרור, כשבשנה האחרונה בוטלו לא מעט משחקי כדורגל, בצרפת, בבלגיה ובגרמניה.

מחר אמורים שחקני הנבחרת הישראלית לצאת לאלבניה, כשאם אלה ייצאו לבסוף הם יגיעו עם אבטחה חסרת תקדים עם עשרות מאבטחים סמויים וגלויים.

כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה הנבחרת הישראלית יוצאת למשחק בינלאומי תחת אבטחה חסרת תקדים, כשגם בקמפיין הקודם של הנבחרת, מוקדמות היורו, יצאו אלה למשחק חוץ בבוסניה כשעל הגגות עמדו צלפים, מסוקים הוזנקו באוויר ומאות שוטרים מקומיים ליוו את שחקני הנבחרת הישראלית עליהם נאסר לצאת מחוץ לבית המלון בו שהו.

אז זה נגמר בלא כלום והפסד בתוצאה 1:3 לנבחרת הבוסנית. מה יקרה הפעם?