עין תחת עין

חברי פאנל 'הפטריוטים' דנו בתכנית על תגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחקיר נגדו שפרסמה העיתונאית אילנה דיין בתכנית עובדה.

עו"ד ארי שמאי סיפר כיצד מקריאת תגובות קשות של חבריו בפייסבוק, בטרם קרא את תגובת ראש הממשלה, חשב שתגובתו של נתניהו תכלול קללות והשמצות אך הופתע לגלות אחרת: "ראיתי תגובה מנומקת, ארוכה, מנומסת והמסקנה שאני הסקתי היא שחברי השמאלנים חושבים שהתקשורת היא חד צדדית, זאת אומרת שנתניהו הוא למעשה נאשם ואסור לו להשיב".

עו"ד יורם שפטל הסביר מדוע הוא מסתייג מתגובת ראש הממשלה: "סוף סוף נתניהו החליט, מאוחר מידי, להשיב למחבלים התקשורתיים כפי שצריך, אבל למה בלשון המעטה כזאת? היה צריך לתקוף אותה במילים עשרת מונים יותר חריפות, הרי הגברת הזאת העלילה על סרן בצה"ל עלילה יותר חמורה ממה שאסטרהאזי העליל על דרייפוס".

העיתונאי קלמן ליבסקינד אמר כי הוא מסתייג מתגובת לשכת נתניהו, אך התייחס לתגובות של עיתונאים שיצאו נגד ראש הממשלה ונגד תגובתו: "הבכיינות העיתונאית הזאת מתחילה לעלות על העצבים. מותר לאילנה דיין לשחוט בתחקיר עיתונאי את נתניהו. אבל לא יכול להיות שכל פעם שמישהו מגיב לעיתונאי אנחנו מתחילים להיעלב".

עו"ד שמאי אמר כי לשיטת השמאל בדמוקרטיה מותר לתקוף את כולם מלבד עיתונאים ובית המשפט העליון. העיתונאית ליאת רון אמרה: ''כשצפיתי באילנה דיין קוראת את התגובה על עצמה, הרגשתי שאני צופה באונס". דבריה עוררה סערה באולפן.