מברכים את הנשיא ומקווים לקיום הבטחות

ראש המועצה האזורית מטה בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, מתייחס בשיחה עם ערוץ 7 לתוצאות הבחירות המפתיעות בארה"ב אך נזהר מלהתלהב מוקדם מידי.

"יש רגע של קצת נחת, אך בסופו של דבר המעשים שלו הם שיקבעו האם זכינו במשהו או ש'חטפנו' במשהו. אין ספק שהנשיא הנבחר הוא דמות מיוחדת עם יכולות מיוחדות, אבל כמו שאנחנו יודעים אצל דמויות כאלו זה יכול לעבוד לשני הכיוונים. יש לנו הוכחות על מנהיגים כאלו גם אצלנו וגם אצל אומות העולם", אומר רואה.

יו"ר מועצת יש"ע מזכיר את הבטחות הבחירות של טראמפ ומקווה שלפחות חלקן יקוימו: "מברכים על ההצהרות שלו לפני הבחירות, מקווים שיקיים את חלקם ובעיקר להעלות את שגרירות ארה"ב לירושלים ואח"כ שידחוף את ראש ממשלתנו היקר לבטל את האמירה שלו על שתי מדינות לשני עמים, וממילא תהיה מדינה אחת בין הירדן לים, וממילא פיתוח ההתיישבות וחיזוקה כדי שנאמר לאומות העולם שאנחנו כאן לנצח נצחים".

לדברי רואה, עכשיו, כאשר בבית הלבן יושב אדם אשר הכריז על אהדתו להתיישבות, לנתניהו נגמרו התירוצים, כלשונו: "אנחנו מחזקים את ראש הממשלה על התמודדותו עם הנשיא אובמה במשך שמונה שנים וגם התמודדויות לא קלות מבפנים. עכשיו הוא יצטרך לחזור בו מההצהרה של שתי מדינות לשני עמים, שלדעתי נכפתה עליו על ידי הנשיא היוצא. אחרי שהוא יבטל את ההצהרה הזאת אין יותר טבעי מלשחרר תכניות בנייה ביהודה ושומרון".