כשפעילי הימין פגשו את "שוברים שתיקה"

פעילי ארגון השמאל קיצוני "שוברים שתיקה" קיימו הערב (חמישי) סיור בקריית ארבע-חברון עם השחקנית של התיאטרון הלאומי "הבימה", יבגנייה דודינה, על רקע ההצגה "סיפור פשוט" שיעלה הערב ''הבימה" בהיכל התרבות של קריית ארבע.

פעילי הימין ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ותושב חברון עופר אוחנה הגיעו לסיור וניסו להסביר לשחקנית כי הסכנה בחברון היא דווקא מהאוייבים שזורקים אבנים ובקבוקי תבערה ומבקשים לרצוח ילדים, כלשונם.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב (הליכוד) אמרה בתגובה כי "ארגון 'שוברים שתיקה' מהלך אימים על התיאטרון הלאומי - אגן עליו ועל שחקניו!".

"הארגון מנסה בכל כוחו לפגוע בכל סמל לאומי - ניסו לשבור את רוחו של צה"ל ועכשיו מנסים לפגוע בתיאטרון הלאומי. זה לא יעזור להם. יהיו עוד הצגות בקריית ארבע, בית אל, אלקנה ואריאל. התיאטרון הלאומי יופיע בכל נקודה במדינת ישראל", הבהירה רגב.

לדבריה, ארגוני זכויות אדם שרוממות השיוויון וכבוד האחר בפיהם, רומסים ברגל גסה את זכויותיהם של תושבי יהודה ושומרון ופועלים לשלול מהם את הזכות לצרוך תרבות.

השרה רגב הוסיפה: ''מחזקת את הנהלת ושחקני הבימה שלא נרתעו מהלחץ ולא נכנעו לביקורת ויציגו בעיר האבות. אגיע הערב לצפות ולהנות יחד עם תושבי קרית ארבע-חברון".

אודליה פרידמן, מנכ"לית תיאטרון ''הבימה'' אמרה לקראת ההצגה הערב כי "אין זה מתפקידו של התיאטרון הלאומי לעסוק בחרמות ובגינויים של חלקים באוכלוסייה. כל עניינו של התיאטרון הלאומי הוא להמשיך ולספק תרבות איכותית לכלל אזרחי ישראל כפי שעשה בעבר וכך ייעשה בעתיד".