יורם שפטל
יורם שפטלצילום: פלאש 90

עו"ד יורם שפטל התייחס בתכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" לנצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

"נבחר נשיא ודווקא הדמוקרטים לא מוכנים לבחירה שלו", אמר שפטל בשיחה עם מאזין שציטוטים ממנה פורסמו באתר מעריב. "זה בדיוק כמו שיש לנו בארץ את עמוס עוז, איש השמאל, שבשנת המהפך הפוליטי הגדול קרא לעלות עם בריקדות על הממשלה".

"אצלנו באופן מיוחד השמאל סבור באופן שקרי שהמדינה שייכת לו והוא לא מוכן בשום אופן להשלים עם תוצאות בחירות שקובעות שמישהו אחר ימשול בארץ הזו. השמאל היה בשלטון בימי עבר ולעולם לא דיבר על דמוקרטיה אלא על הגמוניה. בדמוקרטיה יש הגמוניה אחת בלבד והיא של העם, בשמאל דיברו על הגמוניה אחרת".

שפטל הבהיר כי לאזרחים שמתנגדים לשלטון טראמפ מותר לצאת לרחוב ולהפגין. "זה לחלוטין לגיטימי להפגין הפגנה שקטה ותרבותית נגד תוצאות הבחירות. השמאל מרמה את עצמו כאן שנתניהו ניצח בבחירות כי הוא אמר שהערבים נוהרים לקלפיות. כולם יודעים שהשמאל הובס כי גם לאמריקאי המצוי נשבר מהשמאל לאחר שמונה שנות אובמה.

"גם בארץ ראו שהשמאל הובס כי הוא טען שהחיים בארץ הם גיהנום, בשעה ש-89% מהאזרחים מרוצים ומאושרים מהחיים בישראל. הציבור הבין שמדובר בכנופיה של אנשים שרוצים להשתלט מטעם אויבנו הערבים".

הוא בירך על ניצחון טראמפ ועל הפסדה של הילארי קלינטון. "חיכינו ליום הזה שהנשיא הבא הולך להיות דונלד טראמפ", אמר. "הזמנים האלה טובים ליהודים. לא היה יכול לקרות דבר יותר טוב לעם ישראל השבוע מאשר התבוסה של משפחת קלינטון מהמוני העם האמריקאי. הייתי אומר שניצלנו מארבע שנות המשך של אובמה, שמתחרז עם אוסמה, שעוד 70 יום נאמר ברוך שפטרנו".

"אין טוב מאשר מה שקרה ביום שלישי. אנשי התקשורת שלנו ובארה"ב לא למדו דבר. ניצחון טראמפ מפתיע רק אותם. גם אצלנו וגם באמריקה כשאנחנו נמצאים בזמנים כה טובים מיד כל איש תקשורת עוטה פנים של תשעה באב", אמר.

"הייתם צריכים לראות את הפנים של אנשי התקשורת. בתחילה הם צחקו שהם הולכים להרים כוסית לרגל היבחרה של גברת קלינטון אבל מהר מאוד היה ברור שזה לא יקרה. יש עם אמריקאי שבז ומוקיע את התקשורת, את הסוקרים, והוא החליט להדיח את הדמוקרטים מהשלטון ולבחור את טראמפ. זה לא מפתיע, זה הניצחון הגדול ביותר של עם נגד ממשל פוליטי מושחת ורקוב כמו האישיות של הגברת קלינטון", כך שפטל.

אובמה לטראמפ: ''נעשה הכל כדי שתצליח''
טראמפ ואובמה אמש בבית הלבן