להקפיד על הדד ליין
להקפיד על הדד לייןצילום: שאטרסטוק

מסלול מכשולים

בין אם זה תחבורה ציבורית ובין אם זה טרמפים, הכירי מראש את הדרך הקלה והנוחה להגיע אל הקמפוס שלך. בחלק מהמוסדות יצרו הסטודנטים אתר טרמפים או קבוצת פייסבוק שבה אפשר לתאם מראש טרמפ משותף או להציע בעצמך נסיעה תמורת עלות הדלק בלבד.

קחי בחשבון שהדרכים ביום ראשון פקוקות ועמוסות חיילים, וייתכן שתזדקקי לתוספת זמן משמעותית. לא כיף לאחר ביום הראשון ללימודים.

איחורים, חיסורים ושאר ירקות

לא בכל המקומות ידרשו רישום נוכחות, ומצד שני יהיו שיקפידו הקפדה קשוחה על הנוכחות ואף יורידו מהניקוד הסופי בעוון חיסורים. אז אם את מהמבריזות הקבועות עוד מימי התיכון, שימי לב שלא תקבלי לקראת הבחינות סטטוס "אינה רשאית להיבחן", וכך תפסידי קורס שלם.

אגודת הסטודנטים

בכל מוסד אקדמי ישנה אגודה שפועלת לרווחת הסטודנט. תמיד שווה לבדוק ולהצטרף במידה שההטבות מתאימות לאורח חייך. היכנסי לאתר שלהם, עייני בהטבות ובתנאים והחליטי אם להצטרף. מדובר בתשלום שנתי לא גבוה (בנפרד משכר הלימוד).

ויש גם שירותים שונים לסטודנט מהמוסד עצמו, בלי צורך להיות חלק מהאגודה (אבל כדאי לבדוק מראש), כמו למשל שירותי SMS על ביטול שיעורים או שינוי הכיתה, ייעוץ פסיכולוגי מוזל או חינמי, דיסקים וחוברות תרגילים, תוכנות מחשב ומרכז הכוונה תעסוקתי.

ישנן הטבות כלליות לכלל הסטודנטים בישראל, כמו נסיעה מוזלת בתחבורה הציבורית, כניסה למקומות בילוי, לבריכות שחייה ולהופעות. כל זאת ועוד תוכלי לעשות בעזרת כרטיס הסטודנט שיונפק לך אוטומטית עם הרשמתך למוסד האקדמי.

סטודנטית עם קשיים לימודיים המצוידת באבחונים עדכניים זכאית גם להקלות בבחינות.

סטודנטית מתחתנת, בהיריון, יולדת או מניקה או סטודנט במילואים

דעו את זכויותיכם. חשוב לברר מראש בתקנון את ההטבות הניתנות בנוגע לחיסורים מוצדקים בשל הסיבות האלה.

בהיריון יאפשרו לך אולי לצאת לשירותים בזמן מבחן בכל עת שתרצי. לידה למשל תיתן לך שלושה שבועות סתלבט בבית באישור (נכון, זה לא מספיק), ולאחר מכן תיאלצי להכניס את הקטן למסגרת. יש מסגרות כאלה בדרך כלל בתוך הקמפוס כדוגמת מעון מוסדר בתשלום.

ברוב המוסדות שמכבדים את עצמם ואת האישה מטפחים חדר הנקה או שאיבה שקט ודיסקרטי, שבו תוכלי לאחסן את החלב השאוב בתנאי קירור נאותים.

מלגות או לא להיות

כמו כולם, את מוזמנת להכיר את עולם המלגות. היכנסי לאתר "לימודים בישראל" ופתחי את לוח המלגות הגדול שממקד אותך במלגות הרלוונטיות לך.

לרוב המלגות הן על בסיס סוציו-אקונומי, אבל לא רק. יש מלגות לפי עדות ולפי אזור מגורים, יש מלגות על בסיס התנדבותי קבוע כמו פר"ח ודומיו, יש גם מלגות שמיועדות לבוגרי צבא ושירות לאומי ועוד. יש מלגות מפורסמות של משרד החינוך ומפעל הפיס. פשוט צריך לחפור ברשת ולהיות מעודכנים.

הגישי בקשה לכל מלגה שרק תחפצי ואל תתלבטי, כך סיכוייך יגדלו.

במלגות חשוב להקפיד על הגשת הבקשה בדד-ליין. אין חריגות. איחרת? החמצת. מעט מייגע, אבל שווה את הכסף.

עזרת הרשת

יש ברשת פורומים רבים של סטודנטים שמהם אפשר לדלות המון מידע וגם לשאול שאלות. זה יעיל ומאפשר העברת מידע, סיכומי שיעור וכדומה.

פורסם ב״פנימה״

לרכישת מנוי