שיקול דעת ואחריות. בנימין נתניהו
שיקול דעת ואחריות. בנימין נתניהוצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות ליום הזיכרון הממלכתי לראש הממשלה המנוח יצחק רבין שחל היום.

"היום נציין 21 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. אנחנו מרכינים ראש בצער וביגון על מעשה הרצח הנפשע. מנהיג גדול אבד לעמנו", ציין נתניהו.

ראש הממשלה ביקש מהשרים לנהוג באיפוק בנוגע לתוצאות הבחירות בארה"ב, "בשבוע שעבר שוחחתי בטלפון עם הנשיא הנבחר טראמפ. הוא ביטא ידידות עמוקה לישראל והיא מאפיינת אותו ואת הצוות מסביבו הרבה שנים".

"בשנים האחרונות ניהלנו בתבונה ואחריות את היחסים עם ארה"ב ונמשיך בשנים הקרובות. בשיחה קבענו להיפגש בהקדם. אני מבקש מכל השרים וחברי הכנסת להמתין לכניסת הממשל החדש ולגבש יחד איתו את המדיניות בערוצים מקובלים ושקטים ולא בראיונות לתקשורת", הדגיש נתניהו.

לקראת סוף דבריו התייחס נתניהו לעמדתו בנוגע לאישור חוק ההסדרה בועדת השרים לחקיקה והבהיר מדוע הוא מבקש להמתין עם ההצבעה.

"בנוגע לעמונה צריך להסיר את מסך הערפל. הבקשה לבג"ץ הוגשה על ידי כל ראשי הקואליציה. היועץ המשפטי לממשלה אומר באופן ברור שהעלאת החוק תפגע קשות בסיכויי הדחייה ולכן היום בישיבת ראשי הקואליציה נבחן בשיקול דעת ואחריות את האפשרויות לפנינו. אין מי שדואג יותר להתיישבות יותר מאיתנו", הבהיר ראש הממשלה.

בסיום הדברים ציין נתניהו כי הוא תומך ב"חוק המואזין" להגבלת הרעש מבתי תפילה, "ועדת שרים לחקיקה תדון היום בחוק להגבלת הרעש מבתי התפילה. אני לא יכול לספור את הפעמים שפנו אלי אזרחים מכל הדתות שקובלים על זה. ישראל מחויבת לחופש הדת מכל הדתות אבל מחויבת להגן גם על האזרחים מהרעש. כך זה גם בערים באירופה אני תומך באכיפה וחקיקה דומה בישראל".