ליאור שליין
ליאור שלייןצילום: Moshe Shai/Flash 90.

ראש המועצה, מלאכי לוינגר, סירב לאפשר לאנשי התוכנית הסאטירית של ערוץ 10 לשדר מהיכל התרבות במקום – ולאחר מכן התנה את קיום הצילומים בקבלה מוקדמת של התכנים האמורים לעלות למסך.

בעיתון "ידיעות אחרונות" דווח כי בצוות של “גב האומה”, שעורך ומגיש ליאור שליין, החליטו באחרונה לצלם את התוכנית בהיכל התרבות של קריית ארבע, בפני קהל. זאת בעקבות החלטת התיאטרון הלאומי הבימה לשבור את החרם על העיר ולהופיע באותו היכל תרבות.

על פי הדיווח, הפקת "גב האומה" פנתה להנהלת היכל התרבות של קריית־ארבע לגבי אפשרות הצילומים ונענתה כי "ההצעה תישקל בחיוב". אולם לאחר שהדבר נודע לראש המועצה מלאכי לוינגר הוא הורה למנהלת ההיכל, יעל שטיגליץ, לאסור על צילום התוכנית במקום.

שטיגליץ, נאמר בדיווח, ניסתה לשכנע את לוינגר לחזור בו, אולם הוא השיב כי יהיה מוכן לשנות את החלטתו אך ורק אם אנשי התוכנית יראו לו מראש את החומר המצולם — והוא יורשה לצנזר את התכנים לפני שידורם.

ל"ידיעות אחרונות" נודע כי בשבוע שעבר התכנסה הנהלת ההיכל בקריית־ארבע כדי לדון בבקשת "גב האומה". אולם בתום דיון סוער עמד לוינגר על סירובו — ושטיגליץ נאלצה להודיע להפקת התוכנית כי לא תוכל להופיע בפני הקהל המקומי.

מדוברות קריית־ארבע נמסר, "ראש המועצה לא היה מעורב בהחלטה. כל רשות מקומית או מרכז קהילתי בישראל הם עצמאיים בבחירת התכנים המתאימים ופסילת אלו שפחות מתאימים לתושבים, וכך גם מ.א קריית ארבע חברון והמתנ”ס. עם קבלת ההצעה היא נבחנה על ידי מנהלת המתנ"ס, ונמצא שבתוכניות המשודרות יש שימוש תדיר בשפה בוטה, וולגרית ופוגענית. בשל כך התנה המתנ"ס את אירוח גב האומה בעיר בבחינת החומרים על מנת לוודא שהיישוב לא יקושר בציבור עם תכנים מסוג זה. ככל שתהיה היענות לכך, נשמח לאפשר את צילומי התוכנית בעירנו".

ליאור שליין מסר בתגובה, "בימים אלה, כשפוליטיקאים מלבים שנאה ומסיתים ישראלים נגד ישראלים למען התועלת האישית שלהם, ביקשנו לצלם תוכנית אחת בקרית ארבע ולדבר ישירות עם תושבי המקום, כי אני חושב שעדיף לדבר על המחלוקות ולהתווכח במלים, לפני שזה ייגרר למכות. ההחלטה של ראש המועצה לוינגר למנוע את הופעתנו מעבר לקו הירוק היא יריקה בפרצוף של כל אזרחי המדינה. 'גב האומה' היא תוכנית פטריוטית וציונית שמגנה תופעות כאלה, ואני קורא לשרה מירי רגב למנוע מקרית ארבע תקציבים בעקבות התקרית, שהרי איך אפשר לממן שמאלן קיצוני כמו לוינגר, שמחרים את ישראל".