המפגש ברמלה
המפגש ברמלהצילום: מיקי פריידן

מיכל פלס, תושבת גוש עציון, עברה בשנת 1998 תאונת דרכים קשה שבה איבדה את בעלה.

"ניידת טיפול נמרץ של מד"א חילצה אותי ובבית חולים הייתי מאושפזת שבעה שבועות בהן קיבלתי כמות גדולה מאד של מנות דם", מספרת פלס.

בזכות מנות הדם, ניצלה פלס ובחרה בחיים. שנתיים לאחר האסון, התחתנה פלס בשנית ונכנסה להריון, אך עקב התאונה הסתבר שעליה לתת תרומת דם לעובר שנולד בריא והשנה חגג את בר המצווה שלו.

אחריו נולדו למיכל פלס ובעלה עוד שני ילדים. לפני ארבע שנים כאשר נכנסה להריון, שוב התעוררה סכנה ממשית לעובר, רק שהפעם תרומת דם שלה לא יכלה לסייע.

סמנכ"לית שירותי הדם במד"א הפרופסור אילת שנער, הבינה שעליה למצוא מנת דם מאד מסוימת ונדירה וכי עליה לפעול במהירות על מנת להציל את העובר. "פרופסור שנער בנס מצאה את תרומת הדם המיוחלת שהצילה את בני, מעוז-חיים", סיפרה מיכל.

אתמול (ד') נערך טקס ייחודי להנחת אבן פינה לבניין שירותי הדם החדש של מד"א בעיר רמלה. במהלך הטקס, אנשי מגן דוד אדום יזמו מפגש יוצא דופן בו תורמי הדם מידד רם ואיילת אלפרט פגשו את מעוז-חיים שבזכות תרומתם הוא נולד.

מעוז-חיים רק בן 4 ובזכות מנות הדם שקיבל כעובר חייו ניצלו. המפגש המרגש נערך במהלך הטקס לנגד עיניהם של ידידי מד"א שבזכות תרומתם יפתח ברמלה בניין שירותי דם מתקדם ביותר שיסייע לרבים במשימת הצלת החיים.

״אני ממש מתרגשת מהמעמד הזה. תודה לבנק הדם של מד״א על הכל״, אמרה פלס במעמד המרגש.

אתמול למעשה, נורתה באופן רשמי יריית הפתיחה להקמתו של בנק הדם התת קרקעי הראשון מסוגו בעולם. המבנה החדש יאפשר את הגדלת הפעילות תוך מתן מענה מקיף למערכת הרפואה והבריאות בישראל בהתאם לנתונים דמוגרפיים משתנים כמו למשל, הגידול הטביעי של האוכלוסייה בארץ.

לא זו בלבד, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית, בבנק הדם החדש ישולבו טכנולוגיות חדשות במטרה להגביר שמירה על איכות המנות ואבטחתן.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אני מאמין ומקווה כי עוד רבים בישראל יבחרו ללכת בדרכם של התורמים שסיפורם כאן מהווה דוגמה אישית לציבור אשר מדגישה את חשיבות תרומות הדם. חשוב שנזכור, כי מספיק שכל אחד מאיתנו יתרום דם לפחות פעם אחת בשנה, על מנת שנוכל להציל חיים ולא נסבול עוד ממחסור במנות דם".