חנן דדון ז"ל
חנן דדון ז"לצילום: נמסר ברשות

בכתבתה של יפעת ארליך ב"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע נחשף שמו של בכיר מד"א שהתאבד בחודש מאי על רקע התעללות בגירושין: חנן דדון ז"ל.

דדון, פרמדיק ששירת במילואים ביחידה 669, היה גם דובר מד"א של מרחב נגב. "הוא טיפל בשלושת ילדיו, בישל, רחץ, האכיל, לימד וטייל", כתבה ארליך. "אבל תהליך גירושים סוער הוביל אותו לייאוש. ההחלטה על ההתאבדות לא התקבלה ברגע אחד. אחרי מותו התברר כי שבועיים קודם לכן ניסח צוואה מפורטת שבה הבהיר כי בכוונתו לשים קץ לחייו".

"שלום לכולם", כתב במכתב שנמצא בכיסו. "היום הבנתי כי אין ערך לחיים. החיים שלי לא שווים כלום. לא משנה מה אני שווה, הגירושין יביאו אותי לפת לחם (...) איך אשאר עם חובות ואשלם מזונות של 14 אלף שקל בחודש? איך אעבוד בשתי עבודות ולא אוכל להסתכל על הילדים שלי בעיניים? אני אמור להתחיל בדרך חדשה בחיים ולהתחיל ב־15 לחודש תהליך הכשרה לעוזר רופא. מה הטעם בלעבוד ולעשות משהו עם עצמי אם בסופו של דבר לא יהיה לי לחם ומרגרינה ואגור אצל אבא שלי? 12 שנות נישואין מסתכמות בזה שהחוק המעוות שלנו במדינה נותן לנשים כוח מוגזם. מוגזם מדי. (...) איפה הצדק? מבקש שמכתב זה יעבור לחבר כנסת כלשהו שירים את הכפפה. הגברים אינם זבל במדינה וצריך להיות צדק".

מסע הלוויה של חנן דדון ז"ל
מסע הלוויה של חנן דדון ז"לצילום: ירון פרץ

לפי הפירסום, חנן פנה במכתב אל כל אחד מילדיו במילים אישיות, ביקש את סליחתם והבטיח שישמור עליהם מלמעלה. הוא פנה גם אל אביו, אחותו ואחיו וכתב: "שלום לכולם, וסליחה אם אני פוגע או פגעתי בכם במהלך החיים הקצרים האלו. ביום ההולדת שלי תפריחו בלון לשמיים. יום העצמאות מחר ואני יוצא לדרך חדשה עצמאית, חופשי מכל דבר, שלכם, חנן". בדף האחרון כתב את הפסוק המלא של שמע ישראל, והוסיף כמה מילים על המקום שבו בחר לסיים את חייו: "בחרתי במקום הזה, כדי להיזכר איפה הייתי הכי מאושר עם הילדים שלי".

ארליך דיברה גם עם קרוביו של האב הגרוש הדתי שהתאבד לפני קצת יותר משבוע, בחיפה. "רק משפט אחד מוכנים לומר בבית האבלים", כתבה, "הגירושים רצחו אותו".